recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 65HU7105
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

65HU7105

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 65HU7105
    Sendt: 26-August-2015 kl. 22:01
Har netop solgt mig Samsung 55F9005 da jeg gerne vil have noget større. Har luret på Samsung 65JU7005 men har nu set at der er tilbud på 65HU7105 (2014 model).

Er der forskel på kvaliteten af billedet på 2015 vs. 2014? Går udfra alle 2015 modeller er direct-led og 2014 er Edge-led - alt andet lige gør det vel 2014 mere udsat for backlight bleed?

Prisen på HU7105 er skarp og den kan opgraders med Evolution kit = stort plus.

Men jeg kan ikke finde ud af om 7105 har VP9 til YouTube 4k? 
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:01
Er dit gamle TV ikke et lige, mens det nye 7105 er buet?
Det er da i aller højeste grad en nævne værdig forskel, jeg lige umiddelbart kan komme på.
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 23:06
Modtog endelig det nye TV i dag. Efter lidt rodet udpakning (4 stk M4 skruer manglede til foden, og dem i det XL byg var ikke af finmekanik udgaven så de passede ikke...) har jeg fået rodet lidt rundt med settings (pt. er den landet på nogle fra AVforums) og set lidt forskellige kilder, TV, BD, Netflix 4k, HBO Nordic, YouTube 4k (dog er det 2014 Smarthub, så den skalerer op til 4k).

Generelt er jeg lidt lidt ambivalent, sort niveauet er ikke så godt som jeg havde forventet (måske det kræver noget mere indkøring og eller tweak af settings). Og det ser ud til at i 65" er skærmen mere kræsen med source materialet (no shit Sherlock).

Så alm. TV svinger fra ok til acceptabel på gode DR udsendelser. Derimod er der ingen tvivl om at BD og Netflix 4k gør skærmen ret - det ser rigtigt godt ud. Dog er komprimeringen i fx Daredevil 4k ret hård så sort baggrund kunne være bedre.

4k videoer på YouTube ser fantastiske ud selv om det ikke er native 4k før Evolution kit bliver opdateret.

Så nu glæder jeg mig til at få lidt flere timer på det og se hvordan jeg har det med sort niveauet om et par dage...

Og ja, skal lige vænne sig til at skærmen er curved, det ved jeg ikke helt hvordan jeg har det med endnu. Det er ikke så slemt som frygtet mht. betragtningsvinkler, men kan godt se af forringelse i yder positionerne i sofaen.


LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 18:16
Overvejer af få hængt det nye TV op på væggen, da det pt. skygger for mine in-wall speakers, MEN vil det påvirke kvaliteten negativt mht. lodret betragtningsvinkler?

Pt. er det spot-on lige ud for øjnene når det står på bordet.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 18:25
Jeg har et Samsung 55F9005, som du lige solgt. Min frygt ved at købe et nyt og større går på, hvor i alverden finder jeg igen et TV, der er så godt.

Pøj, pøj med det nye
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 18:33
Samme problem jeg havde. Nu efter et par dage, er jeg mindre utilfreds, håber det bliver endnu bedre over de næste dage når panelet får nogle flere timer på bagen.

Primært Cinema Black og SMART LED savner jeg, men en nyere brugerflade og mulighed for Evolution Kit og 10" ekstra synes jeg råder bod på det.
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 19:33
Må jeg høre mere om dit nye TV, når du har justeret og fundet det lige så godt som det gamle? 😐
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu