recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sænking af hastighed på musiknummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sænking af hastighed på musiknummer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sænking af hastighed på musiknummer
    Sendt: 27-August-2015 kl. 09:25
Hej Recordere

Jeg har brug for at sænke hastigheden på et musiknummer med 10 -20 % (hedder vist "pitching") uden, at det går ud over kvaliteten (kvalitet i denne sammenhæng komprimering eller sjove tilførte lydeffekter eller en dårlig algoritme / encoder / decoder der ikke  magter opgaven) (jeg har et rippet nummer i WAV direkte fra original CD).
 
Hvilket program kan I anbefale - gerne freeware :)

/ Christian
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 09:35
Prøv Audacity - http://audacityteam.org/
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 09:38
De fleste moderne DAW's  (Digital Audio Workstation, software) kan klare opgaven, men det er formentlig overkill i dit tilfælde. Selv bruger jeg Studio One fra Presonus. 

Det her ser lovende ud, og der er en 10-dages trial: http://riffmasterpro.com/
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Hej Recordere

Jeg har brug for at sænke hastigheden på et musiknummer med 10 -20 % (hedder vist "pitching") 

Nej pitching så ændre du tonen. Du snakker derimod om timeshift.

Bruger selv Cubase 8 pro, men det er ikke helt freeware.


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu