recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Inspiration til væghøjttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Inspiration til væghøjttalere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tlfriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2015
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tlfriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Inspiration til væghøjttalere
    Sendt: 27-August-2015 kl. 13:40
Hej
Jeg håber i kan hjælpe med lidt inspiration til nye højttalere...

Jeg har i dag et 5.0 setup med gulvhøjttalere, men jeg bruger stort set aldrig surround længere, så overvejer bare at køre stereo i stedet. Jeg kunne selvfølgelig beholde min gulvhøjtalere, men vil gerne have højtalere der hænger på væggen, da der ikke er alt for meget plads i min stue (16-18 m2). Jeg bruger dem til at høre lidt radio på og så til film/serier på tv.

Jeg har ikke så pokkers meget forstand på højtalere, men synes at have læst mig til at basporten helst skal vende fremad på højtalerne så det ikke bare bliver "skudt" direkte ind i væggen når højtalerne hænger op ad den.

De højtalere jeg har fundet der har basportene fremad er Dali Lektor 2 eller 1 og Tannoy Mercury V1. Er dette nogle som folk generelt vil anbefale? Eller har i andre forslag? Brugt er nok at foretrække prisen taget i betragtning Smile

På forhånd tak :)
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 14:16
Kender ikke selv disse. Men de må være designet til ophængning.
http://danstv.dk/shop/xtz-93-21mk2-3792p.html
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af tlfriis tlfriis skrev:

De højtalere jeg har fundet der har basportene fremad er Dali Lektor 2 eller 1 og Tannoy Mercury V1. Er dette nogle som folk generelt vil anbefale? Eller har i andre forslag? Brugt er nok at foretrække prisen taget i betragtning

Ville nok gå efter et sæt Lektor 3.

Brugt til 2500 kroner er sådan set eet okay bud....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
tlfriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2015
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tlfriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 16:01
Tak for svaret Smile Lektor 3 er selvfølgelig også en mulighed, men tænkte om de vil blive for "voldsomme" til min stue? Jeg kan selvfølgelig bare lade være med at skrue så højt op...

Edit:
Underligt jeg ikke så din besked tidligere Claus. Sorry :) Men ved du/i om det er samme højttaler som disse selvom der ikke skrives MK2 ved dem på dba?



Redigeret af tlfriis - 27-August-2015 kl. 17:27
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2015 kl. 18:22
Hvis du har stuen fyldt med gulvhøjttalere i dag bliver lektor 3 næppe for voldsom.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af tlfriis tlfriis skrev:


Edit:
Underligt jeg ikke så din besked tidligere Claus. Sorry :) Men ved du/i om det er samme højttaler som disse selvom der ikke skrives MK2 ved dem på dba?




Ved det ikke, men kan vel altid spørge annoncøren. De opgraderer af til delefiltrene, og herved opstår en ny version.

En anden højtaler der kunne være interessant er Canton Vento 810.2 onwall. Den benytter ikke bassport, men anvender i stedet en 7" membran.

http://www.canton.de/en/hifi/vento-series/vento-810.2-onwall

En kæmpe ulempe er dog at den ikke forhandles her hjemme, så man skal nok en smut til Tyskland, hvis man vil høre den.    
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2015 kl. 14:12
Kan se at Dali laver flere højtalere der direkte er designet til vægophæng.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
tlfriis Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2015
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tlfriis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 09:38
Tak for inputs i to Smile

Der kom pludselig et sæt Dali Lektor 3 med en Denon 1911 receiver til salg for 1795 kr på DBA, så der slog jeg til og endte med at få det hele til 1700kr Thumbs Up

Så nu skal jeg bare lige have tid til at få koblet det hele til...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu