recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereo Studio går konkurs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereo Studio går konkurs

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Det kommer til at gå stærkt med udfasningen af de fysiske medier nu. Mange aner ikke hvor de skal finde tingene på nettet og en del film og musik udgår efter et begrænset oplag er solgt.

De ting der bliver solgt fremadrettet bliver speciale udgivelser til høje priser og så må menigmand klare sig med streamingtjenesterne..

Skal vi til at have de dystre mørkemænd frem?!

Streamingtjenesterne kommer ALDRIG til at blive et reelt alternativ til CD og LP!

Musikken ligger kunstigt på streamingtjenesterne - skal det endelig være, så køb musikken som Wav!

Derudover, så er det have det et reelt cover i sine hænder og sætte CD eller LP det på sit anlæg af stor betydning - så ved man, at man har fortjent den indsats som kunstnerne har ydet.   


Redigeret af tonice25 - 29-August-2015 kl. 08:24
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Derudover, så er det have det et reelt cover i sine hænder og sætte CD eller LP det på sit anlæg af stor betydning - så ved man, at man har fortjent den indsats som kunstnerne har ydet.   



Stor betydning for hvem?
Ikke særligt mange jeg kender i hvert fald.

End ikke de musikere, jeg omgåes, bruger tie på deres egne eller andres covere.
Musikken benyttes for musikkens skyld, ikke for papirsomslaget.

For nogle har det en betydning, men de få kan ikke opretholde et helt marked.
Til top
Bruger udmeldt 30 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 17-Juli-2013
Status: Offline
Point: 1328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Derudover, så er det have det et reelt cover i sine hænder og sætte CD eller LP det på sit anlæg af stor betydning - så ved man, at man har fortjent den indsats som kunstnerne har ydet.   



Stor betydning for hvem?
Ikke særligt mange jeg kender i hvert fald.

End ikke de musikere, jeg omgåes, bruger tie på deres egne eller andres covere.
Musikken benyttes for musikkens skyld, ikke for papirsomslaget.

For nogle har det en betydning, men de få kan ikke opretholde et helt marked.

Igen vil jeg anbefale imusic.dk - de har stor vægt. Der et godt samarbejde mellem musikkerne. Det ser man også på imusic' facebook side. 

Musikken handler ikke om en tam fornøjelse, hvor tonerne kvæles i streaming. 

Men lyttefaktoren har desværre ikke en opdragende virkning mere! 
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Det kommer til at gå stærkt med udfasningen af de fysiske medier nu. Mange aner ikke hvor de skal finde tingene på nettet og en del film og musik udgår efter et begrænset oplag er solgt.

De ting der bliver solgt fremadrettet bliver speciale udgivelser til høje priser og så må menigmand klare sig med streamingtjenesterne..


Skal vi til at have de dystre mørkemænd frem?!

Streamingtjenesterne kommer ALDRIG til at blive et reelt alternativ til CD og LP!

Musikken ligger kunstigt på streamingtjenesterne - skal det endelig være, så køb musikken som Wav!

Derudover, så er det have det et reelt cover i sine hænder og sætte CD eller LP det på sit anlæg af stor betydning - så ved man, at man har fortjent den indsats som kunstnerne har ydet.   



Det er såmænd ikke for at være dyster. Det er blot en realitet. Salget af CD og BD maskiner er reelt gået i stå, så der kommer ikke nye brugere til de to medier.

Vinylfremgangen bæres af et modeflip der falder om et nogle år igen.

Jeg har det selv bedst med det fysiske medie og vedbliver at købe cd'er, så længe jeg kan skaffe dem. Når der ikke kan skaffes nyt mere, må jeg så gå igang med intensiverer mine brugtkøb. Jeg kommer under ingen omstændigheder til at købe ret mange filer online. Har et par hundrede iTunes numre, fordi lige præcis de numre ikke er at finde andre steder.

Jeg har det helt som dig. Jeg elsker at have et medie jeg kan finde frem, sætte pladen/CD'en på og så læse i coveret med tekster, hvem har produceret osv. - jeg føler mig fremmed når jeg gør det samme online.

Jeg streamer lidt, men har primært streamingsystemet for at høre netradio, da jeg ikke orker DR's selvfede værter og ungdomsfikserede kærlighedsmusik.

Derfor min fremtidsudsigt. Vi er ikke ret mange der har det på den med med de fysiske medier og vi slet ikke nok til at opretholde en anstændig produktion, som butikkerne kan leve af. Og du får ikke Hr. og Fru Hansen til at trawle kunstnernes egne hjemmesider igennem for at bestille et medie her.

Redigeret af Tweaky - 29-August-2015 kl. 08:46
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:



Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Det kommer til at gå stærkt med udfasningen af de fysiske medier nu. Mange aner ikke hvor de skal finde tingene på nettet og en del film og musik udgår efter et begrænset oplag er solgt.

De ting der bliver solgt fremadrettet bliver speciale udgivelser til høje priser og så må menigmand klare sig med streamingtjenesterne..


Skal vi til at have de dystre mørkemænd frem?!

Streamingtjenesterne kommer ALDRIG til at blive et reelt alternativ til CD og LP!

Musikken ligger kunstigt på streamingtjenesterne - skal det endelig være, så køb musikken som Wav!

Derudover, så er det have det et reelt cover i sine hænder og sætte CD eller LP det på sit anlæg af stor betydning - så ved man, at man har fortjent den indsats som kunstnerne har ydet.   



Så er du desværre tilbage igen

Streaming er ikke et alternativ, det er meget bedre!

Kæden lukker af samme årsag som grunden til vi ikke har en saddelmager eller skomager o.s.v. Liggende på hvert gadehjørne.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 09:36
Tweaky, har du nogen dokumentation for dine påstande? CD'er og DVD'er sælges i flæng til 10 og 25kr i supermarkeder. Det kan være tømning af lagrene, men kan også være ren overskuds produktion.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af tonice25 tonice25 skrev:

Derudover, så er det have det et reelt cover i sine hænder og sætte CD eller LP det på sit anlæg af stor betydning - så ved man, at man har fortjent den indsats som kunstnerne har ydet.   


Det er præcist af cirka ingen betydning for langt de fleste der lytter til musik. Ellers levede Stereo Studio i bedste velgående.

Klaus (som for øvrigt tidligere lagde mange penge i Stereo Studio i Randers)

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tweaky, har du nogen dokumentation for dine påstande? CD'er og DVD'er sælges i flæng til 10 og 25kr i supermarkeder. Det kan være tømning af lagrene, men kan også være ren overskuds produktion.


Jeg arbejder i en radio/tv forretning og kan se på vores tal at salget af afspillerne er styrtdykket over de senere år, til et nu helt ubetydeligt niveau.

Selvfølgelig sælges der stadig dvd og cd i supermarkedet, men det er et spørgsmål om tid. De kan kun klare top40 salg og tilbudsrytteri af film. Prøv at få dem til at bestille noget hjem. Det kan de ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tweaky, har du nogen dokumentation for dine påstande? CD'er og DVD'er sælges i flæng til 10 og 25kr i supermarkeder. Det kan være tømning af lagrene, men kan også være ren overskuds produktion.


Jeg arbejder i en radio/tv forretning og kan se på vores tal at salget af afspillerne er styrtdykket over de senere år, til et nu helt ubetydeligt niveau.

Selvfølgelig sælges der stadig dvd og cd i supermarkedet, men det er et spørgsmål om tid. De kan kun klare top40 salg og tilbudsrytteri af film. Prøv at få dem til at bestille noget hjem. Det kan de ikke.

Og det kan lige så vel skyldes et større salg fra netbutikkerne, hvor du ikke betaler for "mursten". Du kan heller ikke regne med salget af medier i fysiske butikker, da handlen her stort set er overtaget af netbutikkerne. Så din dokumentation er værdiløs.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2015 kl. 13:31
Salgstallene af afspillerne bakkes op af producenterne. Det er gået i stå. Det er kun inkarnerede bionørder, som her fra Recordere, der har viden om at der kommer en nyt 4K format og også har planer om at købe det. For menigmand er streaming vejen frem. Mange aner stadig ikke at der er noget der hedder Blu Ray.

De billige DVD'er og CD'er der ligger i supermarkeder er et spørgsmål om at skabe lidt mersalg på linje med chokoladestanderen henne ved kassen. Det er ikke noget der batter i det store billede. Ofte er det produkter der er gamle eller ikke har kunnet sælge i større mængder, hvor man så opkøber et billigt restlager.

Der er ingen tvivl om at de seriøse brugere af BD og musik har kastet sig over nethandel og generel tilbudsjagt, og det er så det der bl.a nu har resulteret i Stereo Studie's konkurs. 

Nogen begræder det. Andre synes det er fedt. Andre igen er ligeglade. Udviklingen kan vi enten omfavne, bekæmpe eller forholde os neutral til.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu