recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af udstyr til at se gratis luftbårne kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af udstyr til at se gratis luftbårne kanaler

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af troldmanden troldmanden skrev:

Tak for rettelsen. 
Jeg havde ikke lige set at der var en fane for indendørs dækning også. 
Det rigtige kort ser sådan ud og der ser ud til at være rigtig dårlig dækning i mit område.



Hej.

Det ser ikke ud til at din ide med en indendørs antenne vil virke.

Så jeg ser nu to forskellige muligheder. Hvordan er dine muligheder for at montere en Udendørs Antenne?

Eller vil det være bedre at modtage signalet via Intenetet. Hvor hurtigt er dit nuværende Internet?

Hvis vi skal foreslå udstyr til Internet TV vil det være rart at vide om dit TV har HDMI stik eller kun SCART?

Men både Antenne eller Internet TV vil give gratis DR, og have mulighed for tilkøb af TV2.

Hilsen Carsten.

Til top
troldmanden Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 30-August-2015
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér troldmanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 22:21
Jeg har selv tænkt i de baner som radiomandens foreslog og da jeg allerede har en smartphone og Chromecast, så kan jeg jo lige så godt hente appen og se TV på den måde. Det er jo gratis og så undgår jeg en grim antenne på taget.


Redigeret af troldmanden - 30-August-2015 kl. 22:22
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 06:58
Hvis du kan leve med kvaliteten er det en oplagt løsning.

Det koster jo nul at prøve.
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 07:54
( Hvis du kan leve med kvaliteten er det en oplagt løsning )

Det med kvaliteten er meget forskelligt - jeg har både en chromcast, mac, android box og ipad som på en eller anden måde er tilsluttet mit tv - og den måde dr tv står helt klart bedst på - er gennem min android box hvor der er xbmc på ( gratis ) og deres dr app på og det står/kører rigtigt godt i forhold til de andre ting, hvorfor ved jeg ikke ..


Redigeret af Niller55 - 31-August-2015 kl. 07:57
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:


<span style="line-height: 11.1999998092651px; : rgb250, 250, 250;">( Hvis du kan leve med kvaliteten er det en oplagt løsning )</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px; : rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style="line-height: 11.1999998092651px; : rgb250, 250, 250;">Det med kvaliteten er meget forskelligt - jeg har både en chromcast, mac, android box og ipad som på en eller anden måde er tilsluttet mit tv - og den måde dr tv står helt klart bedst på - er gennem min android box hvor der er xbmc på ( gratis ) og deres dr app på og det står/kører rigtigt godt i forhold til de andre ting, hvorfor ved jeg ikke ..</span>


Jeg kender kun via Apple tv via appen på ipad. Her er kvaliteten ikke så god som på Boxer.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 09:30
DR kommer ikke gennem Boxer...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

 
Det med kvaliteten er meget forskelligt - jeg har både en chromcast, mac, android box og ipad som på en eller anden måde er tilsluttet mit tv - og den måde dr tv står helt klart bedst på - er gennem min android box hvor der er xbmc på ( gratis ) og deres dr app på og det står/kører rigtigt godt i forhold til de andre ting, hvorfor ved jeg ikke ..


Hej.

Det kan skyldes forskellig bitrate. Jeg ved ikke hvilken router du bruger, men i min Asus router kan jeg gå ind og se bitraten. Hos Asus vises både en kurve og en gennemsnitlig værdi. Men værdien er i Bytes/sek, så for at få den i bit/sek skal man så gange den viste værdi med 8.

Men ellers viser ChromeCast alt opskaleret til FuldHD i 60Hz. Det kan være at du syntes bedre om kvaliteten af det oprindelige format?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 31-August-2015 kl. 09:37
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

DR kommer ikke gennem Boxer...

Klaus


Naturligvis har du ret.

Men DR gennem en antenne kommer via helt de samme modtageantenner, de samme sendere, samme antenner på masterne og det hele styres af Teracom.dk.    De enkelte kanaler sendes med forskellig bitrate - både DRs kanaler og de kanaler Boxer sælger.

Så ja,  for DR + TV2 regioner betales regningen fra Teracom af tv-licensen,  medens alle andre kanaler inkl TV2s kanaler betales af Boxer og dermed af Boxers kunder.

Der er vel her ingen, der er i tvivl om, at der menes at antennesignalet står bedst.

Lars  Smile


Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu