recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex Servrer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex Servrer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bladex21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladex21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex Servrer
    Sendt: 30-August-2015 kl. 20:00
Hejsa

Min boxee box er nu ved at være forældet. Jeg syntes ret godt om plex det holder sq. Jeg kører det fra min pc og spiller over min xbox. Kører fornuftigt.

Jeg vil dog gerne have en anden løsnin som ikke indeholder min pc.

Jeg har også en qnap nas men den er lidt ældre og kan ikke køre plex server.

Jeg kunne godt finde en mini pc og køre plex på den. Men jeg vil nu helere opgradere min nas til noget bedre. Så har jeg jo også et device mindre.

Findes der nogle nas som kan det ?

Hvad gør du derhjemme?

God søndag.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 20:43
Der er mange NAS som kan køre Plex server efterhånden, dog skal du op i mange tusinde kroner hvis du ønsker en NAS som kan transcode full hd, eller Remux Rip. 

Du kan læse lidt mere her. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 21:43
De fleste nyere NAS med intel atom er i stand til at transcode. så en Qnap ts-251 burde sådan set være rigeligt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 22:08
Jeg har igennem længere tid overvejet lidt det samme. Man skal vel stadig have en enhed der kan håndtere plex media center ikke?
Samsung tv, PS3/4 osv ikke? Eller kan den håndtere det på den måde? Jeg aner meget lidt om emnet, men er nysgerrig:)
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 22:47
Som andre skriver, skal du være meget obs på de forholdsvis langsomme CPUer som sidder i den typiske NAS, hvis du skal transcode video.

Plex har en vejledning, som nogenlunde beskriver krav for CPU til de forskellige opgaver.


Personligt kører jeg Plex på noget lidt kraftigere hardware og benytter udelukkende NAS til storage.


Redigeret af tobywan - 30-August-2015 kl. 22:47
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2015 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Jeg har igennem længere tid overvejet lidt det samme. Man skal vel stadig have en enhed der kan håndtere plex media center ikke?
Samsung tv, PS3/4 osv ikke? Eller kan den håndtere det på den måde? Jeg aner meget lidt om emnet, men er nysgerrig:)

Du skal have en enhed som skal køre Plex Medie Server.
Derudover skal du have en anden enhed som skal fungere som klient. Det kan være en tv-app, chromecast, htpc mv.
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
Bladex21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladex21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 14:11
Plex Media Server skal være på en noglelunde kraftig enhed. Selve afspilleren kan være dit tv som nok er det nememst hvis det er et nyere smart tv.
Til top
Bladex21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladex21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 14:14
Fandt ud af min nas qnap 219 som er en ældre langsom nas godt kan køre Plex server, det kører ok. Den kan selv ikke transkode. Men film er nu også noget jeg ser på min tv og nasen er kablet op med min xbox.

Det idelle er at have en pc til at køre det men det er sq også hardware overkill på en måde.   
Til top
Bladex21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladex21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 14:17
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

De fleste nyere NAS med intel atom er i stand til at transcode. så en Qnap ts-251 burde sådan set være rigeligt.


Bruger du den selv?

Den har en celeron og kan nemt opgraderes til 8gb ram.

https://www.komplett.dk/product/823005/hardware/netvrkslagring-nas/qnap-ts-251-2-bay-nas#
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 18:14
nej jeg bruger den ikke selv. - er kørt fra plex til kodi da min NAS er en ældgammel qnap og derfor på ingen måde bevendt til plex medieserver, og da det blev installeret på en pc, så gad jeg ikke have den tændt for at tingene virkede når jeg reelt har en mac mini jeg afspiller med. Så Nas er udelukkende brugt som fil-server og intet andet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu