recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grundig Music Boy, strømkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grundig Music Boy, strømkabel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Med lidt snilde kan det gamle strømstik i radioen skiftes til nyt eurostik med afbryder. Fordelen er at batteridriften bevares, hvilket er ret vigtigt for mobiliteten. Og en løs ledning flagrende ud af radioen er da uskønt.


Hej.

Jeg havde nok forstillet mig at den kunne ligge mellem batterierne ved mobil drift.

Hilsen Carsten.
Til top
Kirchgässner Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kirchgässner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 10:06
Hejsa

Skal det forstås sådan, at jeg skal klippe stikket af, og lodde ledningen på batteri-modulet?

Vh

Martin
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 11:02
Hej.

Nej, det skal ikke klippe stikket af.

Det kan monteres på flere forskellige måder. Hvad der er bedst ser man nok når man skiller radioen ad.

Hvis der er plads kan man lodde ledningerne på selve batterimodulet. Så skal man selv sørge for, at der KUN enten er batterier i radioen eller tilsluttet en 9 Volt strømforsyning.

Hvis der er batterier i radioen kan det lille kabel og hunstikket måske ligge i revnen mellem batterierne.

Hvis man bruger strømforsyningen må der ikke være batterier i radion. Og så ved jeg ikke om strømforsyningens 5,5mm han/hun stik bedst ligger inde i batterimodulet eller uden for
batteridækslet.

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 31-August-2015 kl. 11:04
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hvis der er batterier i radioen kan det lille kabel og hunstikket måske ligge i revnen mellem batterierne.

Hvis man bruger strømforsyningen må der ikke være batterier i radion. Og så ved jeg ikke om strømforsyningens 5,5mm han/hun stik bedst ligger inde i batterimodulet eller uden for
batteridækslet. 
Der findes DC stik med indbygget kontakt til at afbryde for batteri når stik sættes i. 
F.eks. type som dette:

Jeg har nogle liggende til printmontage (de findes med forskellig størrelse centertap, 2,1 og 2,5 mm)
Ligner:

Spørgsmål er om der er plads inde i batterirum, eller der skal bores hul i kabinet for montage.
Eller om det eksisterende stik kan udskiftes. Wink

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 31-August-2015 kl. 11:39
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 16:41
Når man selv vil lege med noge,t hvad da med sætte en diode i serie mellem Plus på batteriet og så Plus fra netdelen der fortsætter ind i Radioens system.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 18:17
Man kan jo få strømforsyninger der er stilbare mht spændingen og med multistik

Det skulle være meget underligt hvis ikke et af dem passer

klik her
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 18:25

Det ser umiddelbart ikke ud til at nogen af dem passer.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 18:33
Det er jo tydeligvis et ovalt stik med to ben/huller der skal anvendes. En stiktype helt uden for standard.
Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 26-September-2014
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det ser umiddelbart ikke ud til at nogen af dem passer.


Jeg kan godt se at hunbøsningen/stikket ligner dem fra f.eks en barbermaskine, men søger man på "Grundig Music Boy powersupply" eller samme med replacement efter, kommer den type stik frem som på dem jeg linker til.

Kirchgässner, har du mulighed for et bedre billede af stikket i radioen ?
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2015 kl. 19:10
Stikket minder lidt om det, der findes på mange universalstrømforsyninger, så man kan skifte DC-stikket, fx. på denne: https://www.avxperten.dk/universal-stroemforsyning/universal-stroemforsyning-1500-ma.asp

Hvis benafstanden og -tykkelsen passer, kan man måske forsigtigt med en kniv skære stikket på ledningen til, så det kan gå i radioen. Dette er dog bare et gæt ud fra billedet, og igen skal man passe på med + / -
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu