recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony BDP-S350 flimrer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony BDP-S350 flimrer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony BDP-S350 flimrer.
    Sendt: 31-August-2015 kl. 21:20
Halløj.

Jeg har købt 9. april på Blu-ray og prøvede at se den her til aften.

Desværre er der en hel del hvid flimmer i de mørke områder.

Jeg ved godt at afspilleren er ældgammel og det er sansynligvis fordi den ikke kan håndtere formatet. Hvis jeg stiller udgangen på afspilleren til 576i forsvinder flimmeret. Til gengæld mister man opløsning.

Der er ikke flimmer på andre Blu-ray film.

Er der nogen der har et bud på hvorfor den flimrer?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 13:26
Ikke noget bud på det konkrete problem men der er jo tale om en gammel afspiller (2007). Har du opgraderet til den seneste firmware (fra 2012)?

Jeg har selv en BDP-S360 (2008) og havde problemer med at afspille noget bonusmateriale på visse titler af nyere dato så jeg opgraderede til den seneste firmware (også fra 2012) og problemerne forsvandt.

Jeg har dog siden købt en ny afspiller. Bilka har tilbud på en Philips BDP2190 til 299 kr. i denne uge. 2D + 3D Blu-ray, flot opskalering af DVD og lynhurtig start osv i forhold til den gamle Sony. Ingen Smart-funktioner af nogen art og drevet er ikke helt så lydløst som jeg kunne ønske det (men sådan er de fleste jo i dag). Alt i alt en god erstatning for den gamle/sløve Sony og da det er en 2015-model er den forhåbentlig lidt mere kompatibel end en 7-8 år model som ikke har set opdateringer de seneste 3 år.

Blot et forslag i tilfælde af at du ikke får løst dit flimmer-problem.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 14:37
Det er nok også den konklusion jeg er kommet frem til.

Den bliver nok skiftet ud.

Har dog læst en anden tråd herinde med et lignende problem på kapringen.

Jeg tror nok jeg går en tak højere end dig. Har set en Sony 3500 med Wi-Fi til 700 hos power.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 16:53
Så vidt jeg husker:

S1500 = 2D BD uden Wi-Fi
S3500 = 2D BD med Wi-Fi
S4500 = 3D BD uden Wi-Fi
S5500 = 3D BD med Wi-Fi

Jeg købte en S5500 så snart den kom på markedet og den røg tilbage til forretningen dagen efter.

Wi-Fi eller ej, 3D eller ej, alle modeller fra S1500 til S5500 har samme elendige build quality med et plastic-drev indkapslet i en tynd skal af metal og med en plastic-front. Hvis man er uheldig og - som jeg - får et drev med resonanser er det virkelig noget, der forplanter sig og som kan høres. Ved min egen S5500 kunne jeg halvere støjen ved let at trykke på toppen af kabinettet.

Hvad Smart-delen angår er der tale om 256MB flash-hukommelse og 512MB RAM kombineret med en proprietær Sony-chip - formentlig single-core, eftersom de for modeller >S5500 reklamerer med en dual-core chip. App-delen er mildt sagt ikke imponerende i brug og jeg kan kun anbefale det, hvis man ikke har andet.

Og det der "Super Wi-Fi" er ren marketing. Dens Wi-Fi er hverken bedre eller ringere end på så mange andre apparater.

Jeg købte den billige Philips fordi jeg allerede er dækket ind med apps via mit Sony TV og min Raspberry Pi 2. En anden begrundelse for dette valg var, at hvis jeg ikke var villig til at betale 3.000+ kr. for en Denon/Panasonic/Cambridge/Oppo af en bare nogenlunde kvalitet kunne jeg lige så godt købe den billigste jeg kunne finde og så skille den ad og sætte noget i klemme på udsatte steder, hvis den ikke var skruet ordentligt sammen fra fabrikken.

Bedre at købe en Apple TV3 ved siden af for besparelsen, hvis man ikke har noget imod at ofre en ekstra HDMI-port og have en ekstra fjernbetjening liggende.

Skal lige siges, at HDMI CEC på min Philips BD <-> Sony TV fungerer udmærket så jeg kan bruge min Sony TV-fjernbetjening til de fleste af BD-afspillerens funktioner.

Jeg ville nok ikke have givet de normale 500-600 kr. for Philips'en og jeg ville helst have haft en Sony BD til mit Sony TV men den lunkne oplevelse med S5500 gjorde, at jeg godt turde tage en chance med en 3D-afspiller til blot 299 kr. Men igen, hvis prisen var næsten den samme, jeg ikke havde nogen erfaringer/præferencer og jeg kunne få en Sony S3500 med Wi-Fi og Smart-funktion i stedet for en skrabet Philips var jeg bestemt også styret mod Sony'en.

Det positive ved Sony'en, hvis jeg skal nævne noget, er, at de med 2015-modellerne er gået væk fra deres "sense of quartz"-design som plagede 2013- og 2014-modellerne. Jeg havde på et tidspunkt en S1200 (2014) hjemme og den led af nøjagtig den samme drevstøj som S5500'eren gjorde. Men måske jeg blot var uheldig.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 17:14
Mange tak.

Nu har jeg et Sony tv, så derfor kiggede jeg denne vej.

Min nuværende maskine kan kun tilsluttes til nettet med kabel. Der var et helvede sidste gang den skulle opdateres. Derfor tænker jeg wifi. Jeg har allerede Apple tv og har derfor ikke brug for smart tv.

Det var denne her jeg tænker købe.
Sony

Men jeg kigger lige rundt og ser hvad der ellers er.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 17:32
S4500 er med 3D men uden Wi-Fi. Der står ganske vist Wi-Fi i det link til en S4500 du inkluderede, men det er en fejl.

http://www.whathifi.com/sony/bdp-s4500/review

Du skal op i S5500 for at få både 3D og Wi-Fi eller ned i S3500 for at få Wi-Fi men uden 3D.

Bortset fra det så kan du vel bruge en USB-nøgle til opdateringen? Jeg tror jeg brugte et netværkskabel til opdatering af min S360 men jeg mener, at man også kan bruge en USB-nøgle. Det burde i hvert fald være standard på nye maskiner. Ingen grund til at købe en afspiller med Wi-Fi alene af den grund. Måske af hensyn til BD Live men hvor tit bruger man det?

Men god jagt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2015 kl. 20:05
Endnu en gang tak.

Fint input.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu