recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken HDMI dims
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken HDMI dims

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken HDMI dims
    Sendt: 02-September-2015 kl. 19:09
Jeg har Boxer tv og tænker, hvilken HDMI dims er det jeg skal have hvis jeg gerne vil hente indholdet via nettet, da mit luftbåren signal ikke er super ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 19:23

Start med at forbedre modtagelsen. DR kan modtages på web TV og via deres App til Tablets og Telefoner, TV2 har deres Play, det har Viasat også, Discovery Networks har vist også noget tilsvarende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2015 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Jeg har Boxer tv og tænker, hvilken HDMI dims er det jeg skal have hvis jeg gerne vil hente indholdet via nettet, da mit luftbåren signal ikke er super ?



Hej.

Du skriver ikke noget om, om du ønsker at skifte Boxer ud, eller bare ønsker et alternativ, til en gang imellem.

Men der er flere muligheder, du kunne måske starte med at fortælle os lidt om hvilke kanaler du ønsker at kunne se?
Og om hvor du har internet og måske hvor hurtigt det er?

Hilsen Carsten.
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 07:38
Jeg havde ikke planer om at skifte Boxer ud da jeg kun har DR kanaler + TV2, jeg har også Boxer bredbånd med en hastighed på ca. 23/3, jeg har dog også Netflix, der i dag kører igennem et ATV3, og det var i forbindelse med den kommende ATV4, som jeg hele tiden har tænkt, den må jeg da have, men da jeg hørte ca. prisen, har jeg genovervejet min beslutning, da jeg med fordel kunne lade det beløb indgå i et beløb til anskaffelsen af et nyt tv, da det gamle 42" Panasonic plasma tv også står for udskiftning. Men her tænker jeg om ikke det smartest ville være at købe et tv uden alt det der SmartTv også kører det hele igennem en HDMI dims, da jeg syntes de der SmartTv har svært ved at ligge sig på en standart, ud over deres egen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 10:12

Det forklarer stadig ikke hvad precis det er du vil, udover anskaffelse af et nyt TV. Hvis du holder dig til enten Panasonic, Sony, Samsung og LG, så kommer du ikke uden om Smart TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 11:30
Du kan jo næsten ikke købe et TV idag der ikke har apps til streaming. Om de så lige har det du har brug, er noget andet. Jeg synes min erfaring med et Samsung TV er at Samsung er meget sløve til at opdaterer deres app og komme med nye.

Så jeg ville nok heller købe en ekstern boks der viser det, da apps til enten Android eller Apple, bare kommer og bliver opdateret. Er du til Android, så er der Chromecast til 270 kr. er du til apple, så er der et Apple TV til 550 kr.

Jeg bruger en del DR's app på android som jeg så stremer til Chromecast, hvis der er en udsendelse jeg ikke lige fik set. Kvaliteten er sådan set i roden og med DR app kan du også se Live TV. Mht. TV2 har de TV2Play som jeg ikke. de gange vi har haft et gratis prøve abonnement, har kvaliteten været alt for dårlig. Om det er blevet bedre, ved jeg ikke.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 12:29

Streaming af diverse udbydere er bedst på mobile enheder. DR har som det er skrevet en rimelig kvalitet på et stort panel, men HD er det ikke, hvad de øvrige angår, så er der flere der har skrevet, at kvaliteten er under middel til visning på et stort panel.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 13:12
Radiomanden du tager fejl - DR streamer i HD, dog med en begrænset bitrate.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

mit luftbåren signal ikke er super ?



Hej.

Hvis du vil væk fra Boxer TV og Antenne, vil jeg foreslå dig at kigge på Telia Internet TV. De har pakker med både TV og Bredbånd, samt TV for dem der har bredbånd andre steder.

Her er et par links:

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/telia-tv-med-bredbaand/

Og

https://www.telia.dk/privat/abonnementer/tv/telia-tv/

Hilsen Carsten.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 18:09
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Jeg havde ikke planer om at skifte Boxer ud da jeg kun har DR kanaler + TV2, jeg har også Boxer bredbånd med en hastighed på ca. 23/3, jeg har dog også Netflix, der i dag kører igennem et ATV3


Jamen så har du jo en HDMI dims, alt du mangler er en "æbleting" med DR app og TV2 play app. Iphone, iPad eller lignende og så er du kørende.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 18:11

 At signalet ikke er super, kan der jo ændres på ved at, som tidligere skrevet, forbedre modtagelsen med en bedre Antenne, eller hvad der nu skal til for at gøre det bedre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu