recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dts:x 5,1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dts:x 5,1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dts:x 5,1
    Sendt: 03-September-2015 kl. 11:34
Vi man få noget ud af dts:x hvis man ikke har højttalere i loftet?

Jeg tænker på at systemet selv finder ud af hvor højttalerne er placeret og måske ikke altid står 100% korrekt i en normal stue.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 11:46
Dolby Atmos og DTS-X er jo nye lydformater der bruger en objekt baseret teknologi, så ja der burde være noget at hente..
men når det er sagt, så kan jeg personligt ikke høre forskel på Dolby Atmos og Dolby True HD når jeg kun kører 7.1 / 5.1.. 
det er svært at udtale sig om DTS-X før det er testet, men er af den overbevisning at hvis du skal have den ønskede "lydbobble" omkring dig, så kræver det nogle højttalere over hovedet..
DTS selv siger jo også at den optimale opsætning til DTS-X er et Dolby Atmos layout..

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu