recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye Dvb-c og ip-tv boks. Hvilke er bedst?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye Dvb-c og ip-tv boks. Hvilke er bedst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye Dvb-c og ip-tv boks. Hvilke er bedst?
    Sendt: 03-September-2015 kl. 12:16
Jeg har en ja rimelig kedelig og dårlig Clint DC1 boks pt til mit DVB-C signal fra Yousee. Og den skal bare udskiftes asap. 
Så tænker jeg også at anskaffe mig en ip-tv boks. Udover en boks til Yousees kabeltv. 
Det mest oplagte vil være at vælge Samsungs Yousee boks indtil der kommer en ny boks fra Yousee næste år. 
Men er der andre bokse på markedet der kan mere med to tunere, til menneskepris, altså 1000-2000kr? Der er mere fleksibel, har apps og den slags, og allerhelst også kan optage ukrypteret ligesom min Clint Dc1 boks kan? Det er jo noget oldnordisk Yousees boks ikke kan, pga nogle rettigheder osv. 

Og ip-tv hvordan ser det ud pt? Er der noget fornuft i at anskaffe sig en lille boks til det? 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 12:53

 
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Jeg har en ja rimelig kedelig og dårlig Clint DC1 boks pt til mit DVB-C signal fra Yousee. Og den skal bare udskiftes asap. 
Men er der andre bokse på markedet der kan mere med to tunere, til menneskepris, altså 1000-2000kr? Der er mere fleksibel, har apps og den slags, og allerhelst også kan optage ukrypteret ligesom min Clint Dc1 boks kan? Det er jo noget oldnordisk Yousees boks ikke kan, pga nogle rettigheder osv. 


 Når der er CA, i en modtager så er optagelserne låst til modtageren, en Twin Tuner modtager til Max 2000, så skal du ud i noget brugt, en med Apps, det er jeg ikke sikker på findes, udover f.eks en Samsung BD Recorder, en sådan koster så mere end 2000, medmindre du finder en brugt.
Hvad kan der forventes af den kommende modtager fra You See.? Tja det må vi jo se når den kommer, men ukrypteret optagelse, og dermed flytbar, det skal ikke forventes, optagelse af mere end en udsendelse samtidig.? Forhåbentlig, skal jeg have en, tja, det kommer an på hvad den kan eller ikke kan, men optagelse af mere end en udsendelse af gangen, det SKAL den kunne.
En Clint DC1 optager i øvrigt fint, har Blutinium udgaven, men da den ikke kan optage krypterede kanaler, står den kun som reserve.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 13:16
Med krypterede kanaler, hvilke er det præcist? Er det udover fuldpakkens kanaler? Feks Cmore? 
Jeg har alligevel ikke krypterede kanaler i mine pakker(hvis det betyder kanalerne man skal bestille udover fuldpakken), så det er måske derfor at jeg kan optage dem. 
Det er måske det du henviser til når du skriver CA modul. 
Jeg kan jo optage med clinten, selvom det er lidt bøvlet, og så købe en boks med CA modul hvis det er eneste alternativ til en god digital boks, at alle optagelserne er låst til modtageren. Mon ikke også man kan hvad ved jeg afkode eller låse optagelserne op på en eller anden måde og overføre dem til pc´en? 

Men ellers smid gerne nogle mærker ind, så kigger jeg på dem. Kender ikke til noget andet end Samsungs Yousee boks. Men kan man ikke få bokse der kan alt det Samsungs Yousee boks kan(på nær Yousees egne applikationer og tjenester som måske ikke findes hos andre) og meget mere til? Jeg tænker specielt på Apps. Mit tv har en masse apps, et nyere Samsung Plasma 55" 1080p, men så skal man vel have en harddisk tilknyttet ift optagelser, det kan vel ikke uden videre bare arbejde sammen med en digitalboks. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 13:30

Ja, jeg har extra kanaler. Når der optages med en enhed med CA, så er optagelsen låst til enheden, derudover med en intern HDD kan det kun fås ud Analogt, hvis der er en Analog udgang.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 19:11
Når youSee nu endelig  i begyndelsen af 2015 kommer med en ny boks, ville jeg vente og se, hvilke egenskaber youSees boks vil have.  Til den tid vil du kunne sammenligne med andre bokse.

Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 01:39
Bumper lige for opdateret svar. Nogle gode forslag til bokse til digitalt tv via Dvb-C og Ip-Tv? 
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


... Når der optages med en enhed med CA, så er optagelsen låst til enheden....
Nej, der findes masser af bokse med mulighed for overførsel af optagelse selvom de har været krypterede. Det kan være et problem f.eks. hos Boxer og Viassat, hvor der er særlige krav, f.eks. om CI+, men hos Yousee er det ikke noget problem. Jeg optager selv fra Yousee og kan sagtens overføre mine optagelser fra de mine "ekstra kanaler"...

Hvis jeg skulle købe nyt ville jeg nok gå efter en boks, der er baseret på "E2", f.eks. Dreambox, VU+ m.fl. Her findes der mange App's, men du skal ikke regne med Netflix, HBO, TV2play, Viaplay eller tilsvarende.


Redigeret af miri - 08-September-2015 kl. 09:35
miri
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 14:47
Baseret på E2. Okay. Nej jeg regner heller ikke med de bedste apps men det gør ikke så meget. Kan sikkert udvide mine kanaler med en masse nye spændende kanaler. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:



Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


... Når der optages med en enhed med CA, så er optagelsen låst til enheden....
Nej, der findes masser af bokse med mulighed for overførsel af optagelse selvom de har været krypterede. Det kan være et problem f.eks. hos Boxer og Viassat, hvor der er særlige krav, f.eks. om CI+, men hos Yousee er det ikke noget problem. Jeg optager selv fra Yousee og kan sagtens overføre mine optagelser fra de mine "ekstra kanaler"...

Hvis jeg skulle købe nyt ville jeg nok gå efter en boks, der er baseret på "E2", f.eks. Dreambox, VU+ m.fl. Her findes der mange App's, men du skal ikke regne med Netflix, HBO, TV2play, Viaplay eller tilsvarende.



Kan kun give dig ret hele vejen igennem. Gå efter en Linux boks. Jeg har selv en Gigablue (ca. kr. 1500,- med to tunere). Ingen problemer med overførsel af optagelser (Stofa), og så findes der masser af udvidelsesmuligheder i form af plugins til sådan en boks.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2015 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Når der optages med en enhed med CA, så er optagelsen låst til enheden .


Gå efter en Linux boks i stedet, så har du ikke disse begrænsninger.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu