recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Betaling med PayPal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Betaling med PayPal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Betaling med PayPal
    Sendt: 03-September-2015 kl. 22:07
Hej,

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med en bruger på eBay fra Irland. Han er ikke en stor sælger, men han har 12 positive anmeldelser som sælger og ikke nogen negative.

Han siger han vil have penge over PayPal og har sendt mig sin mail, som jeg så skal overføre penge til. Det går jeg ud fra at jeg kan gøre på PayPals hjemmeside?

Han vil så sende når han kan se pengene, men er det sikkert på den måde? Jeg har ikke prøvet at købe før på den måde, og betale før jeg har varen.

Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 22:24

E-Bay og Pay Pal er OK, bliver der problemer, så kontakter man Pay Pal. Har handlet en del på den måde helt uden problemer, det har dø alle været store sælgere med flere tusinde handler for det meste.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


E-Bay og Pay Pal er OK, bliver der problemer, så kontakter man Pay Pal. Har handlet en del på den måde helt uden problemer, det har dø alle været store sælgere med flere tusinde handler for det meste.

Okay, dvs. jeg kan godt "stole" på systemet og så give ham pengene igennem PayPal før jeg har modtaget min varer, eller set dokumentation på at han har sendt dem?
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 22:50

Du får ingen varer før der betales, der sendes normalt et T & T til køber ved afsendelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg har skrevet lidt frem og tilbage med en bruger på eBay fra Irland. Han er ikke en stor sælger, men han har 12 positive anmeldelser som sælger og ikke nogen negative.

Han siger han vil have penge over PayPal og har sendt mig sin mail, som jeg så skal overføre penge til. Det går jeg ud fra at jeg kan gøre på PayPals hjemmeside?

Han vil så sende når han kan se pengene, men er det sikkert på den måde? Jeg har ikke prøvet at købe før på den måde, og betale før jeg har varen. 
Jeg har handlet meget på eBay, og altid betalt varen med Paypal før afsendelse. Transaktion er foretaget igennem eBay, som så automatisk åbner min Paypal konto med sælger som modtager.
Kun i et enkelt tilfælde har jeg betalt ekstra til dyrere forsendelse, direkte med Paypal med sælgers email som modtager.

Er det en handel igennem eBay annonce, eller hvorfor sender han sin email for betaling?

Og sikkerhedsmæssigt tager eBay købers side i tilfælde af problem. Har fået refunderet et par beløb hvor varen ikke nåede rettidigt frem (fra Kina kan det tage laaaang tid)
Og her har jeg lært at man skal forlange refund, ikke lade sælger sende erstatningsvare.
For det gør han ikke nødvendigvis, og så forsvinder sag ud af eBay efter 60 dage fra første forsendelse. Wink
Der er dog vist blevet ændet tidsfrist på Paypal, så der nu er længere frist, kan ikke huske detaljer. 

Mvh. JørgenT



Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2015 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Du får ingen varer før der betales, der sendes normalt et T & T til køber ved afsendelse.
Langt fra altid der er T&T, det afhænger af varens værdi.
I mange tilfælde er der et nummer på forsendelse fra Kina, men der er kun en registrering af sælger har indleveret, ikke nødvendigvis et T&T nummer.

Mvh. JørgenT
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 08:47
Grunden til han sendte sin PP mail er fordi annoncen solgte mere end det jeg vil købe, så jeg sendte ham en intern mail og bød kun på noget af det. Vi aftalte så en pris på det af det jeg var interesseret i, og han sagde så han ville sende sin PP mail, og så kunne jeg bare overføre dertil. Han vil så sende varen når han kan se pengene er på vej.

Er det dumt, eller skal jeg sige jeg vil have ham til at handle igennem eBay?
          
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 09:57

Du er på den måde ikke beskyttet af E-Bay, da du handler udenom. Så det er op til dig hvad du vil.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Er det dumt, eller skal jeg sige jeg vil have ham til at handle igennem eBay?
Uden eBay vil du stadig have Paypal som beskyttelse. Men hvor godt og hvordan har jeg ingen erfaring med. 
Så jeg ville lade beløb afgøre om det er en sum jeg vil kunne tåle at miste. Cry

Mvh. JørgenT
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2015 kl. 11:33
Der er ingen problemer i at bruge paypal - det er faktisk tæt på den eneste fornuftige løsning når man skal handle privat med folk udenfor DK. Har efterhånden handlet 10-20 gange privat via paypal uden nogen former for problemer - heller ikke da der gik ged i handelen og varende aldrig blev modtaget, der gik Paypal ind i sagen og jeg fik mine penge retur.

Hvis der endeligt skal nævnes problemer med paypal, så er det fra sælgers side! Der gøres rigtigt meget for at beskytte køber, derfor kan sælge risikere at komme i knibe hvis sælger nægter at have modtaget nogen varer og sælger ikke har god dokumentation på det modsatte.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu