recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp: onkyo 905 dsp cd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp: onkyo 905 dsp cd

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp: onkyo 905 dsp cd
    Sendt: 05-September-2015 kl. 00:45
Har købt en onkyo 905 og oplevet dts hd master audio 'pop'. Så skal bruge en dsp update cd. Har lige skrevet til Onkyo men de er vist ikke altid hurtige. Er der nogen der har sådan en cd liggende?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 08:25
Er det ikke en Audio CD, du selv kan lave?

I følge vedledningen her, kan du selv brænde den:
https://www.avforums.com/threads/onkyo-main-firmware-and-dsp-updates.739501/
Til top
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 12:51
Hejsa. Jo jeg burde kunne brænde det selv. Men prøvede i 1,5 time i går har kun dvd skiver. Lige meget hvsd jeg gjorde ville min bliray afspiller ikke æde disken.

Har sendt konen id og købe cd skiver. Håber det virker.
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 16:55
lige en advarsel!

Jeg købte i sin tid en Onkyo 805'er og den havde samme DTS-"bomb" - jeg gad ikke sende den retur til forhandleren i tyskland, men hentede i stedet den officielle dsp-update.

Jeg kan ikke huske hvordan jeg fik den over på cd - men det var lidt bøvlet - og jeg kan heller ikke huske om jeg endte med at måtte bruge en "ren" cdafspiller før den kunne modtage updaten - 

og her kommer advarslsen!

Efter updaten, meldte min Onkyo "E2EPROM ERROR"

Det betød kort fortalt at den ikke længere kunne gemme indstillinger - hvis man altså tog strømmen helt.

Du kan google om det på nettet

Jeg loadede den gamle dsp og lign, men det er en chipfejl, så der var ikke noget at gøre.


Jeg kunne måske have forsøgt at sende den retur til forhandleren, men jeg er ikke sikker på at de ville have hjulpet mig 

Så hvis strømmen røg - eller jeg rykkede rundt på anlægget, så skulle alt indstilles igen.

ret surt...


Bortset fra det, så var jeg yderst tilfreds med min 805 - den tjente mig trofast til Anthem AVR300 kom til landet en del år senere

mvh
Troels
Til top
Blade Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blade Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 18:28
Og alt der skulle til var at det blev brændt på en cd 😝

Har nu hørt lift Firstblood igen. Uden dts hd master audio pop 🙌
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu