recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til kompakt system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp til kompakt system

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til kompakt system
    Sendt: 05-September-2015 kl. 15:18
Hej

Min svoger er igang med at købe et kompakt hjemmebio system og han er faldet over et brugt H&K system i DBA http://www.amazon.de/Harman-Kardon-Blu-ray-Subwoofer-UK-Netzstecker/dp/B009TSO5XC han har fået prisen ned på 5200,-
jeg tænkte så der måske var andre alternativer på brugtmarkedet han ikke kender til men som måske spiller bedre til samme pris.
Hans krav er den kompakte fysiske fremtoning min 5,1. airplay, bluetooth samt ikke over 6000,-
er der nogen bud på om det findes bedre end det han har kigget på til prisen.
jeg aner intet om disse kompakte systemer og ville jo ønske han gik efter noget tungere grej men må jo osse erkende han hverken ønsker dette eller ej heller er villig til at smide flere penge efter det, så med disse premisser er den kompakte løsning det det skal være, men hvilken??
Håber der er nogle gode bud eller måske blot nogen der kan sige at det er et super system han har kig på så han ikke køber katten i sækken.

på forhånd tak for hjælpen
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 16:04

Hej.

Jeg er heller ikke ekspert på kompakte systemer. Men med halvdelen af Kunde Anmeldelserne er kun på en Stjerne. Det ville jeg aldrig købe:

http://www.amazon.de/product-reviews/B009TSO5XC/ref=cm_cr_dp_hist_one/275-0680017-2684360?ie=UTF8&filterBy=addOneStar&showViewpoints=0

Men mon ikke man kan få noget der er bedre, hvis man kigger på separate dele. Og hvis der så til sidst skal spares penge for at holde budgettet er der mange penge sparet ved at købe brugte højtalere.

Hilsen Carsten.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 16:09

Jeg har et komplet system til salg, det eneste der fylder lidt mere er SWen, Reciveren er en Marantz NR1403. Der er billeder af det på en tråd fra Den 18. August 12:06. Det kan købes for Kr. 5000.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 16:50
Det ser ikke ud til der er airplay wifi osv i din marantz så det er nok no-go
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 18:41
Jeg har haft det sæt der. Eller faktisk både BDS800 & 870 systemmet. Det er et flot system. Men ved gud ikke noget der kan levere fornuftig lyd. 
Der får du så meget mere eks brugt.
Det er så ustabilt et system at det meget nemt blir træls og ikke noget man skal forvente H/K gør noget ved. Deres selvstændige receivere har ikke de problemer men det har deres All in one altså.
Airplay der ikke altid fungere. Inputs der ikke registreres hver gang.
Jeg har haft ombyttet osv med samme resultat.
Selvom jeg virkelig gerne ville elske det system, så gjorde jeg det bare ikke.
Endte ud i et sæt Dali Zensor 5.1 setup, som var så meget bedre og ikke mindst billigere. Måske ikke så elegant men lyden vinder markant.
Skal det være i det små der, så kan B&W m1 serien måske være et hit. Der er ofte mange på dba og i svingende priser. Inkl Sub mange gange. Receiver kan man så selv finde til og der er Marantz kompakt systemer ofte til at handle.
Skal der være både airplay og Bluetooth?

 - Der er feks på dba, en Yamaha all in one receiver (BRX610)til 700kr, med 3d osv. Husker desværre ikke om der er airplay, men tror nu alligevel.
700kr, det er billigt og et system der har vundet mange test i det segment der:)

http://www.lydogbillede.dk/test/6-surround-anlaeg-med-3d-blu-ray/yamaha-brx-610-ns-p40/


Redigeret af Bromberg5 - 05-September-2015 kl. 18:42
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 18:44
Det ser umiddelbart ikke ud til at der er airplay, men ville alligevel overveje det og benytte mig af et apple tv til formålet istedet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

jeg aner intet om disse kompakte systemer og ville jo ønske han gik efter noget tungere grej men må jo osse erkende han hverken ønsker dette eller ej heller er villig til at smide flere penge efter det, så med disse premisser er den kompakte løsning det det skal være, men hvilken??


Hvis svoger ikke vil købe andet end et system som det nævnte, så lad ham selv bestemme.

Om det har kostet 5, 10 eller 15.000 er det et fedt, det lyder gudsjammerligt ringe.
Svoger vil være meget bedre tjent med et sæt gode reolhøjttalere og ikke andet. Det vil han få meget bedre lyd ud af. Men når nu specifikationer og features tæller højere end lyden, så lad ham købe de 5 diskanthøjttalere og brumkasse med halvringe elektronik han syntes er pænest.

Meld klart ud overfor svoger, at du syntes at han gør et forkert køb og at du ikke kan råde ham!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2015 kl. 11:28
Tak for inputs gutter.
tror han tænker mere på udseendet end lyden så han skal bare ryge på det system han selv har fundet omend det smerter mit hjerte
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu