recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løsning til analog TV søges.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løsning til analog TV søges.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løsning til analog TV søges.
    Sendt: 05-September-2015 kl. 16:12
Har er ekstra analog TV stående, som jeg gerne vil gøre brug af.
TV'et har diverse phone stik : ( 2 x rød, hvid, gul blå og grøn - 1 stk.  HDMI - 1 stk. scart  - 1 stk. RGB )  
Findes der en boks som kan tilsluttes via en af TV stikkene der indeholder SmartTV ?
Jeg har ligeledes en NAS server med film og musik samt TDC Homeboks, et ønske er også at kunne få adgang til disse hvis muligt !

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 16:20

En Homebox skulle da gerne have HDMI, til Smart TV fås der diverse Android baserede enheder, hvor der kan installeres fra Play Butik.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 16:36
Hvis du har et WiFi netværk kunne du f.eks. købe en Chromecast til Kr 270 og bruge den til at streame fra Youtube, DLNA servere m.v. f.eks. via Chrome browseren med Google Cast plugin og/eller fra en tablet eller smartphone med Chromecast understøttende apps som f.eks. Youtube, BubbleUPnPpå Android.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
stonefox Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stonefox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 18:03
Homeboksen er tilkoblet et andet TV, så min søgen er en boks der kan give adgang til Smart TV funktionerne, samt ( hvis muligt ) finde vores TDC homeboks via netværket og give adgang til den.

mvh

Steen Mikkelsen
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 19:25
En google søgning siger at nogen TDC Homebokse virker med DLNA mens andre ikke gør, så måske du kan se optagelser fra Homeboksen påen Chromecast

Du vil næppe kunne få adgang til Smart TV funktionerne fra det ene TV på dit andet analoge TV, så det dkal være den enhed du køber, som skal indeholde smarte funktioner.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af stonefox stonefox skrev:

Har er ekstra analog TV stående, som jeg gerne vil gøre brug af.
TV'et har diverse phone stik : ( 2 x rød, hvid, gul blå og grøn - 1 stk.  HDMI - 1 stk. scart  - 1 stk. RGB )  
Findes der en boks som kan tilsluttes via en af TV stikkene der indeholder SmartTV ?
Jeg har ligeledes en NAS server med film og musik samt TDC Homeboks, et ønske er også at kunne få adgang til disse hvis muligt !


Analog TV med HDMI - meget usædvanligt. Er det ikke et gammelt MPEG2 TV?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu