recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4 eller Xbox One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS4 eller Xbox One

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS4 eller Xbox One
    Sendt: 21-September-2015 kl. 11:09
Nu er tiden kommet til at der skal en ny konsol i huset.

Vi har pt. både Xbox 360 og PS3. Men begge skal udskiftes til kun en konsol. Men hvad skal vælge?

Som overskriften siger, skal det enten være Xbox one eller PS4.

Har også læst en del anmeldelser som både taler for og imod begge maskiner. Men det er mest af alt "professionelle" anmeldelser. Så vil gerne høre jeres tanker omkring hvad og hvorfor i har den stående i har.

Prisen ligger jo tæt på hinanden:

PS4 1Tb - 2.799
Xbox One 1tb - 2.999

Så det er ikke de 200,- der afgør valget.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 12:00
Jeg har selv Xbox One, primært pga controlleren og Forza-spillene. Skulle jeg selv vælge ville jeg kigge på hvilke eksklusive titler man bedst kan lidt. 

Hvis det bliver en Xbox One, ville jeg tage det her tilbud og så købe en løs 2,5" USB 3.0 harddisk ved siden til lager. Satme en sprød pris. :-)

https://www.power.dk/spil-og-underholdning/konsoller-og-gaming-computere/konsoller/xbox-one-500gb-wfifa-16/p-251050/ 


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 12:11


Redigeret af csell - 21-September-2015 kl. 12:12
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 12:14
Mærkeligt men ja korrekt, var den pakke jeg linkede til. :-) 
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 12:58
PS4 er klart den bedste af de to konsoller. Multiplatformstitler ser altid bedre ud her, og hvis du spørger mig er controlleren også bedre.

Xbox Ones eksklusive spil er heller ikke så vilde. Hvis man er til ræs er Forza (Horizon 2) selvfølgelig noget af def bedste der fås, men derudover ser det ret sløvt ud. Titanfall 2 kommer også til PS4.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 19:17
Jeg har en ps4 og overvejer ar supplere med en Xbox ene og alene for forza. Kan ikke give andre argumenter for at købe xbox
Til top
pmalm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2007
Sted: 3400, DK
Status: Offline
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pmalm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 20:39
Her i huset havde vi også Xbox 360 og ps3. De er nu begge skiftet ud med en Xbox one. Valget faldt på Xbox da jeg oftest spiller forza serien. Grafikken har fået et gevaldigt løft i forza 6. Der er tilkøbt en fjernbetjening så den er nemmere at bruge som blu-ray afspiller. Vi køber og lejer oftest film via film og tv til Xbox og windows 10. Streaming af spil til win 10 enheder er muligt. Flere og flere Xbox 360 spil bliver muligt at spille på Xbox one.
At sige den ene er bedre end den anden kommer vel meget an på ens behov. Jeg har ikke prøvet ps4.
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.
Til top
Dankaihoj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 14-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dankaihoj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2015 kl. 21:02
Mit input - siger ikke så meget om ps4 vs Xbox da jeg ikke har prøvet ps4

Skiftede en Wii (gl) ud med en Xbox One da børnene blev større - samtidig ønskede jeg at slippe af med medie centeret (Windows pc) - fungere super godt - apps til netflix og viaplay er gode - og når nu Windows 10 kommer til Xbox one får den de mangelende apps i form af dr tv osv (går jeg ud fra da de findes til Windows 10)

En vigtig parameter her efter jeg har købt den er at spillene kan installeres på disken (ved ikke om det er det samme på PS4) - køber alle spil på Xbox storen og har Xbox live til 220 pr år. Det vil sige spil er faktisk billigere i storen - og der er ofte store rabatter på fx lego spil til børnene.

Derudover får man gratis 1-4 spil pr måned som free download hvis man har Xbox live guld.

Er blevet glad for forza 5, det var dog ikke derfor jeg købte den men egentligt mest pga. ms' øko system som siden da blot er blevet bedre og bedre.
Til top
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 12:50
Mange tak for alle input.

Valget faldt på Xbox One til 2.199,- og en 2,5" USB 3.0 harddisk ved siden til lager.

Tilbuddet var alt for godt. 


Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 13:11
Kan jeg godt forstå, meget fornuftigt tilbud må man sige. :-) 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2015 kl. 20:35
Jeg valgte også XBONE i sin tid, alene pga. Forza. Andre eksklusive titler til XBONE siger mig faktisk ikke noget. Jeg kan ikke fordrage FPS på controller, så Halo er udelukket.
Men bare det, at Windows 10 kommer, samt at der også kommer support for X360 spil, er jeg ret glad for.
Men XBONE er kun et supplement for mig. Min primære spillemaskine, er stadig min PC.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 23:36
Min dreng har PS4 hos sin mor og jeg står lidt og vakler om jeg skal opgradere min XBOX 360 til ONE eller hoppe med på Playstationen-bøglen? Men hvordan forholder det sig med spillene, f.eks FIFA16, er gameplayet det samme om det er ONE eller PS4?? Knapperne mener jeg også sidder op samme måde.....
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu