recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - mediecenter til afspilning af dolby atmos film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

mediecenter til afspilning af dolby atmos film?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: mediecenter til afspilning af dolby atmos film?
    Sendt: 01-Oktober-2015 kl. 18:32
Lige pt kører jeg med en boxee box til afspilning af film som jeg desværre ikke kan give dolby atmos lyd.

Har det hele til det: marantz sr7009 receiver + en 2 kanals effektforstærker. 11 op satte højtalere men mangler bare at kunne afspille..

har kigget lidt på en zappiti player 4 k som understøtter dolby atmos

Eller måske kigget lidt på mac mini den sidste nye de har lavet som et mediecenter, men vil lige høre hvad i andre bruger for at kunne få dolby atmos lyd, evt forslag til hvad jeg kunne købe? og jeres erfaringer med det..



Hilsen Kasper:) 
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 13:43
Vil anbefale dig at tage et kig på Kodi, det kan afspille Atmos:)
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2015 kl. 15:12
Er det ikke bare et en afspiller til pc? :)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 10:57
Zappiti har vel et problem med kun HDMI 1.4, hvad med Nvidia Shield?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Baun87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2015
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 179
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baun87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 15:12
Har købt mig en mac mini hvor jeg vil installere windows på:)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 16:30
Det var da en dyr løsning. En nuc er billigere mindre og booter hurtigt
Til top
gposch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gposch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2015 kl. 18:45
De fleste medieafspillere kan bitstreame Dolby True HD og DTS HD MASTER, og har kunnet det i mange år. Dolby Atmos og DTS:X er meta data der ligger kodet ind i selve Dolby True HD/DTS HD MASTER lydsportet. Så du skal bare finde en afspiller der kan bitstreame HD lyd, og det kan de fleste altså.
Har selv kig på det nVIDIA Shield Android TV
http://nvidiashieldzone.com/index.php/shield-android-tv/shield-android-tv-ota-2-0/

LG OLED 65" C1
i1 Display Pro, CalMAN Home
Marantz CINEMA 40 11.4 receiverDALI 5.1.4 Mentor/Ikon/Fazon Sat Speakers
SVS SB-4000 Subwoofer
nVIDIA Shield
Mavens KODI(Dolby Vision)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2015 kl. 03:01
Husk dog, at selvom Nvidia Shield kan bitstreame HD lyd, så kan Kodi ikke endnu. Men det er vist lige på trapperne.
Som det er lige nu, så dekoder Kodi HD lydsporet og sender den ud som LPCM, så derfor taber man desværre den meta data, der transporterer de ekstra kanaler.

Men som sagt, det er bare et spørgsmål om tid.
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 13:17
Kodi bitstreamer HD lyd ganske udemærket, når jeg sætter en bluray film på med passthrough aktiveret i Kodi, detektere min AVR DTS-ma lydsporet og det bliver vist på displayet af AVR'en.
Til top
MulleB Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2013
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MulleB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 13:24
fra Nvidia Shield? så har de vist lavet det i dag.
Til top
N1ck Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 19-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér N1ck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2015 kl. 13:37
OK min fejl, jeg kan ikke sige noget specifikt om NVidia shield'en. Er det generelt for Android udgaven eller kun shield'en?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu