recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD Live TV er træt - hvad kan erstatte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD Live TV er træt - hvad kan erstatte?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Har du husket at omdøbe den downloadede fil til et højere versionsnummer end den du har installeret?

Der er ikke noget ver.nr. at omdøbe. Det er en "pakke" på 4 filer man henter, specielt indrettet til at downgrade med. Zipfilen hedder wdtvlivegen3_rollback_2.01.86.zip

Nvidia Shield har ikke en alm USB indgang til stick eller USB harddisk, så den er ikke så interessant, da jeg har mine ISO'er på en stor extern harddisk. Da jeg hverken skal bruge den til at spille eller streame TV, har den en del funktioner jeg ikke skal bruge, samt mangler en funktion jeg gerne vil bruge.


Tak for linket, FLTK. Det vil jeg kigge nærmere på Smile
Venlig hilsen

Sven

Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 14:13
Ok, på min blev jeg nødt til at omdøbe den til et højere versionsnummer for at få den til at acceptere og installere den.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 14:59
Mit standardbud:


Der kan barberes lidt af prisen ved at bestille fra samme sted og spare på fragtomkostningerne.

Smid openelec på et gammelt SD kort og du er klar til at give den gas.

Maskinen har masser af usb 2 og 3 porte, gigabit netkort, indbygget infrarødt øje, plads til en 2.5" disk indvendigt hvis du vil have noget ssd i og 100% passivt kølet, dvs. komplet lydløs. Openelec virker standard med en MCE fjernbetjening, men kan også modificeres til at bruge koder fra andre fjernbetjeninger, fx. den fra din WD TV, det kræver dog lidt gå-på-mod.. 

Indrømmet, den er dyrere end en wd tv boks, men det er en rigtig pc du kan smide alle mulige forskellige operativsystemer på, openelec er bare EN mulighed der er super bekvemt til opgaven. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Mit standardbud:


Der kan barberes lidt af prisen ved at bestille fra samme sted og spare på fragtomkostningerne.

Smid openelec på et gammelt SD kort og du er klar til at give den gas.

Maskinen har masser af usb 2 og 3 porte, gigabit netkort, indbygget infrarødt øje, plads til en 2.5" disk indvendigt hvis du vil have noget ssd i og 100% passivt kølet, dvs. komplet lydløs. Openelec virker standard med en MCE fjernbetjening, men kan også modificeres til at bruge koder fra andre fjernbetjeninger, fx. den fra din WD TV, det kræver dog lidt gå-på-mod.. 

Indrømmet, den er dyrere end en wd tv boks, men det er en rigtig pc du kan smide alle mulige forskellige operativsystemer på, openelec er bare EN mulighed der er super bekvemt til opgaven. 


Overvejer selv at skifte wd ud til sådan et system. Hvor hurtigt er opstart til fx openelec?

Beklager jeg lige låner tråden
Til top
Mring Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mring Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Det kunne jeg så ikke. Min vil ikke lave den nye fane "New Firmware" som der står om i vejledningen i punkt 6, så den ryger bare ud igen.

Og ja, jeg er sikker på det er den rigtige fil jeg har hentet, og ja, filerne er pakket ud i roden af en USB-key formatteret i FAT32, så min er åbenbart en af dem de skriver om, hvor man skal ringe ti WD for support. Men da jeg har købt en anden, så er det ligemeget nu Smile
Hvad er det for en model af WD TV Live du har. Min er den der hedder SMP (Streaming Media Player) med versionnr. WDBGXT0000NBK. WD kom med en ny version der bare hedder WD TV Live (ikke med SMP betegnelsen efter) som ikke kan afspille Netflix som SMP udegaven kan. Hvis der er den uden netflix support er det en anden firmware end 2.01.86
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 20:17
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Overvejer selv at skifte wd ud til sådan et system. Hvor hurtigt er opstart til fx openelec?
Det er ikke noget jeg rigtigt har bemærket, jeg trykker på htpc'ens powerknap, fjernsynets powerknap, forstærkerens powerknap og trisser over i sofaen og smider mig og så plejer den at være klar. 

Jeg kom på et tidspunkt yil at lave en reboot i stedet for en shutdown, det tog den vel, slag på tasken, ca. 20 sekunder.. Maskinen booter fra en ssd i stedet for et sd kort, har ikke lige eksperimenteret med om det gør en forskel. 

Jeg kan lave nogle målinger ved lejlighed hvis det er vigtigt, lige nu er den i brug så det giver næppe pluspoint at insistere på genstart lige nu.. Smile
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 20:22
Dit svar var længe rigeligt.tak :)
Til top
Tarzan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarzan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af Mring Mring skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarzan Tarzan skrev:

Det kunne jeg så ikke. Min vil ikke lave den nye fane "New Firmware" som der står om i vejledningen i punkt 6, så den ryger bare ud igen.

Og ja, jeg er sikker på det er den rigtige fil jeg har hentet, og ja, filerne er pakket ud i roden af en USB-key formatteret i FAT32, så min er åbenbart en af dem de skriver om, hvor man skal ringe ti WD for support. Men da jeg har købt en anden, så er det ligemeget nu Smile
Hvad er det for en model af WD TV Live du har. Min er den der hedder SMP (Streaming Media Player) med versionnr. WDBGXT0000NBK. WD kom med en ny version der bare hedder WD TV Live (ikke med SMP betegnelsen efter) som ikke kan afspille Netflix som SMP udegaven kan. Hvis der er den uden netflix support er det en anden firmware end 2.01.86

Den gamle ER den med NetFlix, og den nye jeg har købt er uden NetFlix, så det er den rigtige firmware jeg forsøgte med. Den gamle er nu smidt ud da jeg jo har købt en ny (599,-kr), så jeg er færdig med at lede Smile (I denne omgang)
Venlig hilsen

Sven

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu