recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo PM-3: $400 vs 4000 kr.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo PM-3: $400 vs 4000 kr.?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo PM-3: $400 vs 4000 kr.?
    Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 15:22
Jammen
Hvordan kan de hovedtelefoner blive dobbelt så dyre
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 15:52
Okay, jeg er i gættehumør, så jeg gætter på du mener, hvordan kan det være at et par hovedtelefoner koster 4000 kr herhjemme, men kun $400 i staterne.

Først kan der være noget marketingmæssigt i forskellen, fx. bærbare computere er typisk meget billigere i staterne sammenlignet med her i Europa af uvisse årsager, så det kan sagtens gælde hovedtelefoner også.

Men selv uden "forskelsbehandling" løber det hurtigt op.

$400 er ca. 2700 kr i dagens valuta. Smid lidt fragt oveni og vi snakker måske 2900 kr.
Tilsæt 25% moms og vi er på ca. 3500, 2% told oveni på hovedtelefoner og vi snakker omkring 3600. 
Så kommer der lige 160 kroner oveni i gebyr til postdanmark for at ordne toldpapirerne, så lander vi omkring de 3800. 
Til sidst kommer der lige en avance på 5-10% til den danske forhandler for besværet og vupti så har du prisen på 4000 danske spir.

Så derfor!

Kender du for øvrigt http://www.toldpriser.dk/toldberegner ?? Den kan give dig et hurtigt overslag over hvad det koster at importere ting fra lande udenfor EU. Hvis du smider 400 dollaser ind og 20 dollar i fragt ender du omkring de 3800 danske hvis du selv importerer. Personligt ville jeg hellere betale 4000 og slippe for bøvl med import og have dansk garanti og reklamationsret hvis noget går galt.


Redigeret af strandvasker - 03-Oktober-2015 kl. 15:58
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jammen
Hvordan kan de hovedtelefoner blive dobbelt så dyre


Hvad mener du med at de bliver dobbelt så dyre?

400$ er stadig 2673,76 omregnet med dagens kurs. Det er længe siden at en $ kostede 5 kr.

Når du ser priser i USA skal du altid huske på at det er den rene pris, så du skal lige lægge Moms og evt. afgifter på.

Så med dansk moms er vi næsten opppe på 3400. Så er der måske noget importtold.

Og så har vi et andet lønniveau i DK. Du får ikke en voksen til at arbejde for ca. 50 kr i timen.

Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 20:33
I kan da ikke bare fylde danske afgifter på de 400$ da det vel er salgsprisen.
I skal finde indkøbsprisen og derfra ligge fragt osv på. men husk lige at man ikke køber en enkelt hjem af gangen, så fragten bliver ikke så dyr som hvis i selv henter noget hjem, og post dk skal næppe have 160kr pr dims. Dels kommer de næppe i nærheden pakkerne og en impotør kan vel selv klare fortoldningen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

I kan da ikke bare fylde danske afgifter på de 400$ da det vel er salgsprisen.
I skal finde indkøbsprisen og derfra ligge fragt osv på. men husk lige at man ikke køber en enkelt hjem af gangen, så fragten bliver ikke så dyr som hvis i selv henter noget hjem, og post dk skal næppe have 160kr pr dims. Dels kommer de næppe i nærheden pakkerne og en impotør kan vel selv klare fortoldningen.


I USA, når du ser en salgs pris, er det uden moms, afgifter og andre udgifter, f.eks drikkepenge.

Så hvis man skal sammenligne er man vel nødt at lægge dansk moms, da de 4000 her i DK er inkl. dansk moms.

Til top
K_J Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-August-2014
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2015 kl. 21:52
Ja tak det er jeg klar over da jeg har været i usa flere gange, men butikken sælger jo ikke til indkøbs prisen. Du skal lige trække butikkens avance fra. Da den danske butik ikke køber fra en us butik, men af producenten eller en importør

Jeg går ud fra vi snakker us vs dk priser og ikke egenimport

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af K_J K_J skrev:

Ja tak det er jeg klar over da jeg har været i usa flere gange, men butikken sælger jo ikke til indkøbs prisen. Du skal lige trække butikkens avance fra. Da den danske butik ikke køber fra en us butik, men af producenten eller en importør

Jeg går ud fra vi snakker us vs dk priser og ikke egenimport


Stadig den pris du ser i USA er uden momd og den pris man ser i DK er med moms.

Hvis du vil sammenligne de 2 priser, er du nødt til enten lægge moms på USA prisen eller trække momesen fra den danske pris.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu