recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Samsung 3126
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Samsung 3126

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativ til Samsung 3126
    Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 09:27
Hej alle,
Jeg overvejer at droppe min Samsung 3126 boks fra Yousee, og i stedet gå en anden vej.
Jeg har en Windows 7 maskine (Core i5) i overskud, og går med tanker om at bruge den til noget fornuftigt.
Windows-maskinen kan være i et teknik-rum på første sal, hvor der er adgang til både antennesignal og netværk.
Jeg har følgende ønsker:
- optagelse af minimum 1, og gerne 2 kanaler ad gangen
- streaming af optaget TV til mit Sony TV i stuen
- planlægning af optagelser via en TV-guide, fra flere iPad's i husholdningen

Er ovenstående overhovedet muligt ? (jeg tænker den største udfordring ligger i det sidste ønske)

Mvh - Claus

Redigeret af ClausJ - 06-Oktober-2015 kl. 09:28
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 19:03
som udgangspunkt er det muligt, spm er selvfølgelig hvor meget arbejde du vil lægge i det. - problemet er at du pt skal bruge kort(som jeg forstår det), og dvb-c sammen med kortbrug giver generelt bare en del begrænsninger i mulighederne. Du kommer på ingen måde udenom et digital devices kort som tuner. som fx http://www.dvbshop.net/Digital-Devices-DuoFlex-CT-x2-Octopus-CI-Twin-Bundle_1

Dernæst applikationsdelen. Der er en hel del der bruger dvbviewer, men der er rigtigt mange der kigger mere som server klient løsninger hvor man fx kører en server del og så bruger kodi/plex på klienterne. DLNA server til at du også kan se det i stuen er egentlig næsten det mindste. (mit philips kan jeg "afspille" på direkte fra en hvilken som helst windows maskine i huset.)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 10:47
claus_jac
Er det CI modulet du mener der er begrænsningen? Han skriver han bruger Yousee i dag. Der behøver man ikke kort, medmindre man har brug for særlige funktioner/adgang. Til almindelig TV er det helt fint uden kort.

Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 11:51
Det er korrekt - jeg har ikke brug for kort. I princippet kunne jeg jo blot tilslutte en harddisk til mit Sony, og optage på denne, men jeg vil gerne have det hele eksternt via LAN, hvor jeg også kan have billeder, musik etc.
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 18:06
ok troede faktisk det var derfor du havde boksen kørende. At du havde noget yousee+ eller fritvalgs kanaler og deslige. - hvis det bare er helt alm yousee fuld pakke, så er det jo helt anderledes. - hdhomerun er et rigtigt godt bud på tuner delen. softwaren nok i virkeligheden stadig samme som tidligere :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:


Jeg har følgende ønsker:
- optagelse af minimum 1, og gerne 2 kanaler ad gangen
- streaming af optaget TV til mit Sony TV i stuen
- planlægning af optagelser via en TV-guide, fra flere iPad's i husholdningen

Er ovenstående overhovedet muligt ? (jeg tænker den største udfordring ligger i det sidste ønske)
Mvh - Claus
Med DVBViewer og tilhørende Recording Service har du en server der kan optage alle kanaler på samme MUX med een tuner. 
Men ifølge Murphys lov vil de to kanaler du vil optage, ikke være på samme MUX. Big smile
Her er HDHomeRun så heldigvis med 2 tunere.
(Jeg bruger selv flere USB tunere, både DVB-T og DVB-C udgaver.)

Streaming til TV må jeg melde pas på, har ikke TV med DLNA, og ved ikke hvordan det virker når optagelserne ligger i .ts format?
Jeg bruger selv en klient PC med DVBViewer som afspiller, og starter afspilning igennem Stifinder.

Planlægning af optagelser foregår via browser og EPG, så i princippet burde det være muligt med næsten alt der har browser funktion. Statisk IP på server PC er nok en fordel.
Hvis det skal foregå fra lokation udenfor LAN skal der selvfølgelig åbnes adgang i firewall osv.

Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu