recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af enheder til TV via receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af enheder til TV via receiver

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Er spillene i 4K, eller er de ikke.? Hvis de ikke er, så er det jo kun en Upscaleling der laves, for ægte 4K, skal opløsningen på kilden jo være Native 4K.
Så hvis det er fra en Disk de køres, så er det ikke 4K, så langt er man ikke kommet. Der er jo dårligt 4K BD endnu. Det kræver ligeledes et 4K Drev.
Så vidt jeg er informeret understøtter mange moderne spil 4K. Du vælger typisk den opløsning du har lyst til, som tit vælges udfra hvor godt spillet køre på den valgte opløsning. Det er ikke enten eller. Man vælger udfra en lang række opløsninger. Jeg har af gode grunde ikke selv prøvet mere end 2K, men mange gamere spiller på computerskærme med større opløsning end 2K. De fleste spil køres ikke fra en disk, men fra harddisken gennem Steam f.eks.

Jeg kan fornemme at du synes det er en dårlig ide at købe et 4K TV, da der ikke findes særlig mange 4K kilder endnu (blu-ray/streaming...)? Min overvejelse går på om det vil give mere mening at købe et 4K TV næste gang jeg skrifter TV til et større et på 55-65 tommer. Sidst jeg satte mig ind i TVer var inden jeg købte mit nuværende tilbage i 2010, så jeg kender ikke folks holdninger til 4K TVer og andre mere moderne features. Det er så det jeg viil til at undersøge nu. Man må jo starte et sted. :-)
Til top
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af eddiedietz eddiedietz skrev:

Men du mener måske ikke 4K TVer er pengene værd?


Jeg ville hellere kigge på billedkvalitet frem for 4K


Klaus
Jeg er slet ikke kommet til billedkvalitet endnu. Inden jeg en dag skal købe undersøger jeg så meget som muligt, for at vælge det rigtige TV med god billedkvalitet. Det er en helt anden sag.
Til top
eddiedietz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eddiedietz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 11:36
Det kan godt være det er overkill med 4K. Når jeg kigger på mit TV fra samme afstand som skærmens bredde (94 cm) ser det faktisk fint ud. Man ser først hver enkelt pixel, når man går tættere på. Jeg kommer ikke til at sidde så tæt på, selvom jeg gerne sætter en lænestol hen foran TVet når jeg skal arbejde. Så selvom TVet skulle være så stort som 60 eller 65 tommer, burde det være fint med 1080p.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu