recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NVIDIA shield - ultimative løsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NVIDIA shield - ultimative løsning?

 Besvar Besvar Side  <1 115116117
Forfatter
Besked
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2018 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg prøver lige i denne tråd også, da jeg ikke har fået svar i anden nyere tråd om Shield:

Jeg bruger i dag CromeCast til 50 fps materiale og PC til 24 fps fra Netflix og andet 24 fps materiale.

Men jeg fik den tanke at Shield jo kan sættes til at outputte 24 fps og vel kunne bruges som en ekstra 24 fps ChromeCast så at sige til flere tjenester end der understøttes med Apps til PC'en. Så jeg har lige et par spørgsmål:

- Vil Shield automatisk aktivere til skift til dens egen HDMI-indgang via HDMI-CEC ligesom ChromeCast gør det, når man starter en stream via den indbyggede ChromeCast funktion?
Det kan den. Der er flere HDMI-CEC indstillinger man kan sætte til. Den kan også tænde og slukke TV'et fx. Dog ikke med dit setup hvis du river strømmen til den.

- Jeg formoder ikke at Shield registreres som en enhed hos de udbydere der registrerer og tæller enheder når man blot benytter den indbyggede ChromeCast funktion - Lige som udbyderne heller ikke tæller ChromeCasts, men kun selve telefonen når man benytter alm. ChromeCast. (Det ville nemlig blive et problem for mig ifht nogle tjenester, hvis Shiled'ens cromecast funktion talte som en registreret enhed på tjenesten) 
Pas, men tror det er som du beskriver. Kun telefonen bliver regstreret.

- Virker et manuelt sat 24 fps output på shield bare perfekt til Netflix og andre udbydere/andet materiale med 24 fps eller er der udfordringer?
Man kan sætte den til at outputte alt det tv'et eller receiveren "siger" den kan modtage.

- Forbliver shield i det hele taget på et manuelt sat 24 fps output ved brug af den indbyggede ChromeCast funktion eller slåes der om til 60?
Pas

- Kan den egentligt afspille BD-Iso filer eller kun rip/remux som m2ts eller MKV. Jeg mener at have forstået at den fint skulle kunne både bitstreame selv HD formater og sættes til 24 bit/192 kHz output og også afspille bl.a. flac i op til dette format uden downsampling - korrekt?
Mener ikke Kodi (som nok er den bedste afspiller) kan BD-Iso, men prøv at google kodi. Du kan evt prøve om det virker på din PC. Ved film klare kodi fint bitstream af HD formater.

- Beholder den sine indstillinger (inkl. 24 fps) hvis den har en periode uden strøm (Der vil automatisk blive tændt og slukket for strømmen sammen med forstærkerens on/off)
??
For så kunne det jo måske være at jeg skulle se mig om efter en billig brugt Shield.
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 08:39
Så kom HBO Nordic endelig til Shield...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Så kom HBO Nordic endelig til Shield...
er det sandt?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Nilloviz Nilloviz skrev:

Så kom HBO Nordic endelig til Shield...
Hvordan er kvaliteten?
Til top
Nilloviz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Februar-2016
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nilloviz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 16:56
1080p. Jeg synes det er acceptabelt, dog ikke på niveau med Netflix.

Redigeret af Nilloviz - 28-November-2018 kl. 16:57
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 17:19
Fra Flatpanels: "HBO Nordic streamer i 1080p HD-kvalitet med en bitrate på under 4 Mb/s. Lyden er i 5.1 surround."

Det er altså en ret lav kvalitet, selvom flertallet nok vil være tilfredse.

"HBO Nordic klar til Android TV - men kun til version 8 Oreo"
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 17:41
Nu vi snakker kvalitet er der så nogen der ser TV2play over shielden? Jeg synes kvaliteten er helt horribelt, til gengæld er opløsningen noget bedre på appen på mit samsung ks8005. Jeg forstår ikke hvorfor der er forskel på de to. Begge er tilsluttet trådløs.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 17:53
Vi har testet den HBO app'en. Billedet er langt bedre en Viaplay. Tror på højde med Netflix efterhånden
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 115116117
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu