recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erstatning for Onkyo TX-NR616?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erstatning for Onkyo TX-NR616?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

I en af hjemmebio trådene ( Kan ikke lige huske hvilken) var der en der havde købt disse.
 
http://www.fyndborsen.se/xtz/stativhogtalare/cinema-s2-atmosphere
 
Efter hvad jeg har kunne læse mig til, har de ikke det specielle filter der normalt bruges til refleksions atmos højttalere. Derfor er de egnede til vægmontering so almindelige on-wall højttalere.

Heller ikke noget dårligt bud, en smule over mit budget.
 Smile
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 12:24
Har tilføjet lidt til posten, så læs igen :-)
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Har tilføjet lidt til posten, så læs igen :-)

Takker, de er også ret lækre. Hvordan monteret du dine i loftet?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 12:34
Jeg har ikke lavet atmos, så det problem har jeg ikke. Kan godt se at det kan blive lidt bøvlet når de er beregnet til at hænge på væggen. Der findes et beslag til dem jeg linkede til først, men så bliver det endnu dyrere. Måske man kan lure hvordan der er lavet og kopiere det?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:


Efter at have haft en Denon kan jeg sige, at jeg ikke kan li' lyden i dem. Jeg købte en brugt Denon, solgte den efter tre måneder, og købte en tilsvarende Yamaha. Denon havde en slank livløs lyd (typisk japanerlyd) hvor der kom mere fylde og dynamik over lyden, ved skiftet til en Yamaha.

Så anbefalingen vil klart være at du låner - og lytter til - Denon'en, inden køb. Og helst sammen med en anden, så du let kan sammenligne.

M.v.h.


Meget enig med Henrik her.
Denon var bare slankere og mere lukket syntes jeg end eks yamaha a830, der bare er mere beefed.

Var det ikke for atmos havde jeg taget nad. Nad er nyt for mig, men jeg er svært begejstret for deres lyd. Og ikke mindst no bullshit attitude:).
Der kan yamaha godt være liiiiige fremme nok med smart features og halvligegyldige smart ting:). Men lækker lyd yamaha har..
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 11:48
Yamaha har den fordel frem for visse andre auto EQ systemer, at man manuelt kan ændre på den automatiske EQ efter receiveren har har indstillet den. Jeg synes f.eks at min yamaha booster diskanten lidt rigeligt, men det er ret nemt at ændre på, så det passer bedre til personlig smag.Imo en stor fordel frem for at være låst til noget nogen andre har bestemt.
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 14:10

Siger mange tak for alle jeres svar, dejligt med et godt forum 

Jeg har netop fået opsat Marantz SR5010 og MCR510, har ganske kort lyttet til musik via Spotify og set lidt film. 

Er positivt overrasket over lyden, på en eller anden virker det som om at der er kommet flere detaljer med, som jeg ikke tidligere har oplevet med filmen Battleship. Dialoger i film står også knivskarpt.

Eller sagt på anden måde, virker som om der er kommet mere liv i mine højtalere. (Kan selvfølgelig også være rent placebo hehe) 

En anden fed detalje, er Marantz runde display, uden alt for meget ”tingeltangel” 

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af Silent Sniper Silent Sniper skrev:

En anden fed detalje, er Marantz runde
display, uden alt for meget "tingeltangel".



Som er tydeligt at aflæse - ovre fra sofaen?

M.v.h.
Til top
Silent Sniper Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Juli-2015
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silent Sniper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Silent Sniper Silent Sniper skrev:

En anden fed detalje, er Marantz runde
display, uden alt for meget "tingeltangel".



Som er tydeligt at aflæse - ovre fra sofaen?

M.v.h.

Det er mere eller mindre det samme, som på Onkyo'en Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu