recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MKV viser undertekst i venstre side
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MKV viser undertekst i venstre side

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MKV viser undertekst i venstre side
    Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 14:18
Jeg har været ved at lægge nogle af mine dvd'er over til min NAS.
Danske film, men tager undertekst med som en "sikkerhed".
Jeg bruger Handbrake og har valgt at VobSub skal med i filen.
Men når jeg afspiller MKV på PC (VLC) og WDTV LIVE og vælger undertekster, bliver de ikke centreret men starter yderst til venstre.
Noget der kan ændres i indstilling på Handbrake?
Cry Jes
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DrageMester Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 14:37
Handbrake kan ikke ændre på hverken placering eller udseende af VobSub undertekster i den resulterende MKV fil.

Hvis du gider bruge tid på det, så kan man finde SRT (tekst) undertekster til de fleste film og flette dem ind i MKV filen, hvor VLC så giver nogen muligheder for placering og formatering. Man kan også bruge et værktøj som Subtitle Edit til at lave SRT om til SSA/ASS, og kode tekststørrelse og placering ind på den måde. Men altså kun hvis man gider bruge tid på det.


Redigeret af DrageMester - 07-Oktober-2015 kl. 14:39
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 18:15
det er afspilleren der laver visningen af subs. - så man kan i VLC ændre "lokationen" af underteksterne.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2015 kl. 18:52
Fandt ud af det. Det er åbenbart normalt teksterne starter helt ud til venstre på disse få film. Har lige tjekket med original dvd i dvd-afspiller.
Tak for jeres tid!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu