recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken maskine?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken maskine?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken maskine?
    Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 18:23
Har haft et uheld med min bærbar, hvor skærmen er slået i stykker.
Min iPad 2 er sindssyg langsom,mon jeg troede egentligt kun det var den jeg skulle udskifte, planen var at købe en air 2
Men nu hvor min pc er stået af, drømmer jeg lidt om at hvis udskiftningen skulle være, så kunne jeg nøjes med en enhed.

Nogle ideer til modeller?


Alt modtages med kyshånd
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 19:15
Er en surface pro plus tastatur bedste bud, eller er der andet? Vil gerne mindst have 12" skærm
http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablet-og-ipad/MSSP3I364GB/surface-pro-3-64-gb-i3

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/tablet-og-ipad/MSSP3I364GB/surface-pro-3-64-gb-i3

Eller denne? https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/barbare-computere/barbar-pc-2-i-1/asus-t300chi-fl064h-125-touch-2-1/p-245999/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Redigeret af aerik - 08-Oktober-2015 kl. 19:49
Til top
TommyF Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-December-2003
Sted: Brøndby
Status: Offline
Point: 625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2015 kl. 08:59
Har en Samsung galaxy tab, kører fantastisk... som bærbar valget jeg en Asus gamer labtop med et fedt GTX grafikkort i, den kører også bare fedt...
Til top
TheoB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:39
Du kan nok få mest performance for pengene med en high-end ASUS eller Lenovo. Når vi kommer op i 6000-12000 prisklassen får du rigtig meget for penge rent hardwaremæssigt: https://minetilbud.dk/tilbud/elektronik-og-hvidevarer/baerbar-pc

Men hvis design betyder noget som helst i denne verden, så ville jeg nok gå over til ex. DELL. De er jo så desværre også på Apples prisniveau.

Nu ved jeg jo ikke, hvad dine krav er til din nye computer, men Surface Pro og Macbook Air er fine og flotte maskiner, hvis du bare skal lege med internet og dokumenter. Oplevelsen med designet er jo en kæmpe del af oplevelsen her. Personligt gik jeg fra en lille Dell laptop + en forældet iPad til en Macbook 15". God maskine, flot udseende og UX, men selvfølgelig absurd dyr ift. det hardware, der sidder i. SSD-opgraderingen har gjort dem rigtig dyre.


Redigeret af TheoB - 03-December-2015 kl. 14:40
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 09:15
Oprindeligt skrevet af TheoB TheoB skrev:

Du kan nok få mest performance for pengene med en high-end ASUS eller Lenovo. Når vi kommer op i 6000-12000 prisklassen får du rigtig meget for penge rent hardwaremæssigt: https://minetilbud.dk/tilbud/elektronik-og-hvidevarer/baerbar-pc

Men hvis design betyder noget som helst i denne verden, så ville jeg nok gå over til ex. DELL. De er jo så desværre også på Apples prisniveau.

Nu ved jeg jo ikke, hvad dine krav er til din nye computer, men Surface Pro og Macbook Air er fine og flotte maskiner, hvis du bare skal lege med internet og dokumenter. Oplevelsen med designet er jo en kæmpe del af oplevelsen her. Personligt gik jeg fra en lille Dell laptop + en forældet iPad til en Macbook 15". God maskine, flot udseende og UX, men selvfølgelig absurd dyr ift. det hardware, der sidder i. SSD-opgraderingen har gjort dem rigtig dyre.

Tak for dit svar. 

Jeg endte med en Dell latitude 7350. 
denne klarer opgaven helt fint for mig. omend jeg i dag bruger tabletfunktion noget mindre end jeg benyttede min ipad i forhold til den bærbare. 

Det eneste jeg pt savner, er at kunne sende musik fra spotify til apple tv på den. Der er jeg lidt træt af at skulle finde ipad frem hver gang.
Til top
TheoB Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheoB Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af TheoB TheoB skrev:

Du kan nok få mest performance for pengene med en high-end ASUS eller Lenovo. Når vi kommer op i 6000-12000 prisklassen får du rigtig meget for penge rent hardwaremæssigt: https://minetilbud.dk/tilbud/elektronik-og-hvidevarer/baerbar-pc

Men hvis design betyder noget som helst i denne verden, så ville jeg nok gå over til ex. DELL. De er jo så desværre også på Apples prisniveau.

Nu ved jeg jo ikke, hvad dine krav er til din nye computer, men Surface Pro og Macbook Air er fine og flotte maskiner, hvis du bare skal lege med internet og dokumenter. Oplevelsen med designet er jo en kæmpe del af oplevelsen her. Personligt gik jeg fra en lille Dell laptop + en forældet iPad til en Macbook 15". God maskine, flot udseende og UX, men selvfølgelig absurd dyr ift. det hardware, der sidder i. SSD-opgraderingen har gjort dem rigtig dyre.

Tak for dit svar. 

Jeg endte med en Dell latitude 7350. 
denne klarer opgaven helt fint for mig. omend jeg i dag bruger tabletfunktion noget mindre end jeg benyttede min ipad i forhold til den bærbare. 

Det eneste jeg pt savner, er at kunne sende musik fra spotify til apple tv på den. Der er jeg lidt træt af at skulle finde ipad frem hver gang.

Godt valg. Det er en god maskine ift. specs. Og tablet/PC-kombinationen er selvfølgelig lige præcis det, du beskrev i dit post. 
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af TheoB TheoB skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af TheoB TheoB skrev:

Du kan nok få mest performance for pengene med en high-end ASUS eller Lenovo. Når vi kommer op i 6000-12000 prisklassen får du rigtig meget for penge rent hardwaremæssigt: https://minetilbud.dk/tilbud/elektronik-og-hvidevarer/baerbar-pc

Men hvis design betyder noget som helst i denne verden, så ville jeg nok gå over til ex. DELL. De er jo så desværre også på Apples prisniveau.

Nu ved jeg jo ikke, hvad dine krav er til din nye computer, men Surface Pro og Macbook Air er fine og flotte maskiner, hvis du bare skal lege med internet og dokumenter. Oplevelsen med designet er jo en kæmpe del af oplevelsen her. Personligt gik jeg fra en lille Dell laptop + en forældet iPad til en Macbook 15". God maskine, flot udseende og UX, men selvfølgelig absurd dyr ift. det hardware, der sidder i. SSD-opgraderingen har gjort dem rigtig dyre.

Tak for dit svar. 

Jeg endte med en Dell latitude 7350. 
denne klarer opgaven helt fint for mig. omend jeg i dag bruger tabletfunktion noget mindre end jeg benyttede min ipad i forhold til den bærbare. 

Det eneste jeg pt savner, er at kunne sende musik fra spotify til apple tv på den. Der er jeg lidt træt af at skulle finde ipad frem hver gang.

Godt valg. Det er en god maskine ift. specs. Og tablet/PC-kombinationen er selvfølgelig lige præcis det, du beskrev i dit post. 

Helt bestemt, og til 4800 kr. har jeg intet at udsætte på den. (eller jo, lakeringen er godt nok tynd og ringe, den ser allerede gammel ud, på trods af, den kun var i tasken uden sleve en dag)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu