recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ethernet til Intel Compute Stick?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ethernet til Intel Compute Stick?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ethernet til Intel Compute Stick?
    Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 23:26

Hej.

Jeg har købt en billig Intel Compute Stick med Windows 8.1.
Men jeg har læst om nogle der skriver, at man ikke rigtigt kan bruge WiFi og Bluetooth samtidigt.
I hvert til fælde ikke hvis WiFi skal være hurtigt.

Jeg ser to løsninger.

Enten at bruge både et bluetooth tastatur og en bluetooth mus og så bruge en WiFi USB Dongle.

Eller at købe en USB HUB med et indbygget Ethernet adapter. Og så bruge både et USB tastatur og en USB mus.

Hvad er jeres erfaringer?


Jeg har mulighed for at opgradere den til Windows 10 og har kigget lidt på hvilke Ethernet chipsæt der sidder i USB HUB'ene, og om driverne kan opgraderes til Windows 10.


Er der nogle der kender REALTEK RTL8153. Den har bl.a. embedded One-Time-Programmable (OTP) memory. Så der der nogle leverandører der skriver at den ikke kræver driver CD'er. Men det kan jeg ikke rigtig få til at passe med at den ifølge dette link ikke virker under Vista?

http://www.realtek.cz/realtek-driver.php?realtek=network

Så er der nogle der ved om RTL8153 virker i Windows 10?


En anden mulighed er Ethernet chipsæt fra ASIX. Men der findes mange dårlige kloner på markedet. Så det kan blive svært at finde en enhed med et original chipsæt. Men der findes en Windows 10 driver til AX88772A, som er det chipsæt det bl.a. bruges af Apple.

http://www.asix.com.tw/products.php?op=pItemdetail&PItemID=86;71;101&PLine=71

Er der nogle der har har erfaringer og kan anbefale en enhed?


For at gøre min liste komplet vil jeg også nævne BYL-920, som jeg har ikke kunne finde mere information om. Er der nogle der kender den, eller ved mere om den?


Men hvad har i andre gjort?

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu