recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bankoverførsel ved køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bankoverførsel ved køb

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 16:14
Jeg er blevet snydt én gang i alle de handler, jeg har gjort mig. Vi snakker om flere hundrede handler via eBay, DBA, HIFI4ALL og herinde blandt andet.

Man skal absolut være varsom og lytte til sin sunde fornuft. Den ene gang jeg blev snydt, var i min jagt efter et par koncertbilletter. Jeg var desperat efter billetterne, så jeg overså alle faresignalerne - sælgeren blev 500 kr. rigere og mine billetter kom aldrig frem. Lesson learned.

Desuden er du ikke bedre stillet, hvis du benytter MobilePay/Swip som betalingsmiddel. Der er du ligeså dårlig stillet, som hvis du foretager en pengeoverførsel. 
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 18:27
Henter for det miste altid min vare ved sælger. Stoler kun på mig selv og gider ikke alt besværet hvis en ikke sender varen, efter betaling. Men for det meste køber jeg vare fra nyt, og henter kun ved radius af max 100km.
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
Sonymand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sonymand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 08:18
Super tråde med en god debat..

Jeg er lige blevet snydt på dba for en meget lille beløb kr. 160 men vil gerne forsøge at forhindre at han snyder flere men tror ikke politiet vil modtage en anmeldelse på så lille et beløb..jeg vil dog anmelde ham til dba.

Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 10:24
PayPal giver vel beskyttelse på DBA. Jeg har kun gode erfaringer med bankoverførsler, men handler nu også mest brugt her og på eBay.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

PayPal giver vel beskyttelse på DBA. Jeg har kun gode erfaringer med bankoverførsler, men handler nu også mest brugt her og på eBay.



paypal giver da kun beskyttelse hvis du bruger dem, laver du en alm bank overførelse fra din bank til sælgers bank giver paypal da ingen beskyttelse
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Sonymand Sonymand skrev:

Super tråde med en god debat..

Jeg er lige blevet snydt på dba for en meget lille beløb kr. 160 men vil gerne forsøge at forhindre at han snyder flere men tror ikke politiet vil modtage en anmeldelse på så lille et beløb..jeg vil dog anmelde ham til dba.


Svarer han ikke?

Prøv at overfør 1 krone til hans konto, hvor du skriver i overførselsbeskeden at han bliver meldt til politiet hvis du ikke får din vare eller penge retur.

Hvis det ikke virker, så meld ham til politiet, ellers blever han ved med på andre sider og med nye brugernavne. Du skal ikke mede ham pga. 160, men fordi det skal stoppes.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Sonymand Sonymand skrev:

Super tråde med en god debat..

Jeg er lige blevet snydt på dba for en meget lille beløb kr. 160 men vil gerne forsøge at forhindre at han snyder flere men tror ikke politiet vil modtage en anmeldelse på så lille et beløb..jeg vil dog anmelde ham til dba.


Jeg tror du vil hjælpe en del, hvis du oplyser os om brugernavn.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

PayPal giver vel beskyttelse på DBA. Jeg har kun gode erfaringer med bankoverførsler, men handler nu også mest brugt her og på eBay.



paypal giver da kun beskyttelse hvis du bruger dem, laver du en alm bank overførelse fra din bank til sælgers bank giver paypal da ingen beskyttelse
Det var så underforstået at man betalte med PayPal Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 14:28
Har købt med bankoverførsel her på forum.

Uden problemer. Men gør det kun med dem som er tit på og har mange post.

Det handler om troværdighed
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 19:04
Jeg personlig selv blev for ca 10 år siden røvrent af en fyr fra Sønderborg, og i den sammen hæng hvor har bare grinet af mig og sage " Der er intet du kan kan gør ved det bette ven", overførtet jeg bare de sidste 450.- kr til ham, og så var det nok til at Politiet gjorer nået ved det, han blev dømt for svindel og tro han blev meget træt af det, og have ikke den komme. Det blev meldt (Beløb over 2000.-) og forsikringen betalte mine penge tilbage.

Jeg skrev en venlig besked tilbage til ham med de samme ord.

Herinde vil jeg kun sidde spørgsmål ved en ny bruger, og nok ikke handle med ham før han har være lidt aktive, men alle 4 stjernet + overføre jeg bare til uden og tænke over det. 

Go aften
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Sonymand Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-August-2012
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sonymand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2015 kl. 20:06
Jeg tager en snak med politiet om det i løbet af næste uge samt sender jeg hans telefon nr. til dba så de kan udelukke ham.

Jeg har ikke hans bruger navn da annoncen er væk.

Jeg har været forbi hans adresse uden held. Og tager de 160 kr. Som tab men håber ovenstående kan forhindre andre i at blive snydt.

Efterfølgende har jeg været ved at købe en brugt telefon som jeg fik kontakt til igennem facebook..han oplyste at han var revisor men hans mobil var et taletidskort og da jeg skrev at jeg ville hente den personligt høret jeg ikke mere fra ham...

Min tiltro er der meget lille og handel sker kun ved personlig fremmøde...jeg har ellers handlet i hele DK, Sverige, Tyskland og England altid fået min vare..

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu