recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Pioneer receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo vs Pioneer receiver

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 16:23
Tak for en masse svar!
Jeg vil gerne sige at jeg ejer en Pioneer lx 71 lige nu. 
og kunne se at de store tunge onkyo var nede i lav prisklasse, så det er jo oplagt til en opgradering!
De hdmi boards kan da umuligt blive ved med at være så ringe, i så mange år?! Geek

Vil jeg kunne mærke nogen opgrading fra min receiver, til en af de 2 nævnte? Troede godt nok at onkyo 5007 var noget der ville vælte min egen omkuld ige nu, især når de trækker 1200watt ud af stik kontakten :o

Redigeret af stillersen - 12-Oktober-2015 kl. 16:24
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 16:42
Jo det er vist desværre rigtig mange årgange der har HDMI problemer. De Onkyo´er jeg har oplevet bliver syg varme over låget selv næsten uden belastning, og HDMI boardet ligger vel øverst hvor varmen er størst.
De betyder bare kortere levetid. 

Min Pioneer bliver aldrig særlig varm, heller ikke dengang jeg kørte 9.3 opsætning på den uden effektblokke.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 16:52
Ja, har godt lige også set alle de tråde, og videor med alle dem som har problemer!
Hvad vil mene? er Lx 86 mere spændene end 71? Er der mere sagt i den nye kontra min den gamle med b&o icepower :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 17:05
Har selv haft LX71. Den var ikke specielt god i lyden. Den LX83 jeg har nu er milevidt bedre. Så hvis det holder, er LX86 en voldsom opgradering. Jeg har ikke hørt noget negativt om de klasse D forstærkere der har afløst B&O's
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 17:36
Voldsom opgradering, det er noget vi kan li' Thumbs Up
er der noget jeg skal være opmærksom på?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Det er fordi du sammenligner output i 8 ohm og hhv 5/7 kanals drift med outputtet i 4 ohm og stereo. I stereo 8 ohm er den målt til 2x144W. Så nej den dobbler ikke op fra 8 til 4 ohm.


Okay, så forstår jeg bedre - takker :-)

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 17:38
Volume knapperne på fjernbetjening bliver hurtigt slidt op. Dog kan du skrue op og ned via app.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af stillersen stillersen skrev:


De hdmi boards kan da umuligt blive ved med at være så ringe, i så mange år?!


Tag chancen, behold din gamle LX 71, til når/hvis uheldet er ude.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Maj-2011
Status: Offline
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 18:03
Jeg har en SC-LX 57 og ELSKER DEN! Den driver mine Jbl Ls80 uden problemer. Jeg er blevet stor tilhænger og fan af Pioneer og synes den er dejlig varm i lyden, i forhold til min gamle Anthem MRX300.
Til top
stillersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1014
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stillersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 18:33
KlauseDM

Da ikke hvis pioneeren er mere stabil, og har mere råstyrke Big smile
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2015 kl. 12:02
Der ingen tvivl om at alle de problemer Onkyo har med de HDMI bord er noget lort.
Og det kan jo kun være varmen der ødelægger dem, samt det som Armani-Thomas er inden på, så er mindre levetid at de bliver kogt i den varme efter 1times brug.

Nu har jeg ikke hørt om noget problem med de HDMI bord på min Integra DTA-80.3 men jeg har været ude og købe 4-blæser i alt, 2 til min Integra & 2 til min 3kanals effekt Parasound Halo A31 (kun fordi der var mulighed for det) De er begge fuldstændig kolde uanset hvor mange timer jeg har brugt det. 

Her er lidt af det jeg bruger til det, Minus noget tilbehør.
http://www.coolerkit.dk/shop/ekstern-230v-psu-2396p.html
4stk
http://www.coolerkit.dk/shop/noiseblocker-nb-eloop-3420p.html

Blæserne ligger lige ovenpå HDMI bordet på min Integra. 
Synes det noget alle burde gør, Det billiger end et nyt HDMI print.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu