recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows 8,1 pro til 10, hvad mister jeg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows 8,1 pro til 10, hvad mister jeg

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Windows key trækket ud, tak for det Tongue
På Windows 10?
Det prøvede jeg på min søns PC efter første update fra Win7. Skulle nemlig have en clean installation pga. cluster problemer på harddisk. 
Men den accepteres ikke ved indtastning på geninstallation. Big smile
Men ikke noget problem, hvis PC er opdateret til Win 10 og valideret. Man springer bare det punkt over, og fortsætter. 
Så sker det helt automatisk når installation afsluttes og validering fra nettet foretages. Wink

Mvh. JørgenT
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Windows key trækket ud, tak for det Tongue
På Windows 10?
Det prøvede jeg på min søns PC efter første update fra Win7. Skulle nemlig have en clean installation pga. cluster problemer på harddisk. 
Men den accepteres ikke ved indtastning på geninstallation. Big smile
Men ikke noget problem, hvis PC er opdateret til Win 10 og valideret. Man springer bare det punkt over, og fortsætter. 
Så sker det helt automatisk når installation afsluttes og validering fra nettet foretages. Wink

Mvh. JørgenT


Ja, det var det. Fik det bare ikke gjort på mit word. Ærgeligt, kan den gamle word pakke ikke købes igen.?

Bruger det ikke nok til at købe en word pakke hver måned.




Redigeret af JackD84 - 15-Oktober-2015 kl. 09:11
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Ja, det var det. Fik det bare ikke gjort på mit word. Ærgeligt, kan den gamle word pakke ikke købes igen.?

Bruger det ikke nok til at købe en word pakke hver måned.
Ærgerligt - men så er der jo den gratis Libre Office:
som ligner meget, og er file kompatibel.

Mvh. JørgenT
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Ja, det var det. Fik det bare ikke gjort på mit word. Ærgeligt, kan den gamle word pakke ikke købes igen.?

Bruger det ikke nok til at købe en word pakke hver måned.
Ærgerligt - men så er der jo den gratis Libre Office:
som ligner meget, og er file kompatibel.

Mvh. JørgenT


Det er en msi fil?

Kan word bruger åbne filerne du laver med programmet?


Redigeret af JackD84 - 15-Oktober-2015 kl. 09:28
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

 Kan word bruger åbne filerne du laver med programmet?
Ja

Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:38
Fantastisk kan åbne mine gamle word dokumenter Clap
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

 Kan word bruger åbne filerne du laver med programmet?
Ja
Lidt uddybende, du kan vælge at gemme i forskellige formater:



Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

 Kan word bruger åbne filerne du laver med programmet?
Ja
Lidt uddybende, du kan vælge at gemme i forskellige formater:





Går ud fra det er bedst at gemme word dokumenter i den nyeste 2013 understøttelse?
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 20:04
Jeg fik opdateret og det gik nemt og kørte fint i et par dage. Pludselig fik jeg problemer med skærmblink og den var ikke til at styre. Efter en del søgen fjernede jeg noget Apple icloud services og så kørte det godt igen.

Hvis man gerne vil finde sin Windows key uden at installere noget så kan man copy/paste dette ind i nodepad og gemme som VB script (.vbs) - og så køre det - det virker i de fleste tilfælde.

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 19:51
office 16 kan også bruge ODF formatet nu.
Jeg købte en office365 personal, må installeres på en 1 maskine og en fon/tablet - hvilket er mere end rigeligt til mig, men koster små 500 om året så man er sikker på at man har adgang til alle de nyeste udgaver. Efter at MS er gået over til rullende updates giver det med at man køber en office og ikke opgraderer i 5-7 år ikke længere mening. jeg købte dog office 1mnd inden 16 udkom, og det var vist den mest smerteløse opgradering jeg nogensinde har haft fra MS.  - nå ja man får også 60min's skype taletid om måneden og 1TB onedrive med i købet til de 500. hvis man har noget at bruge den slags til.

man får HELE Officepakken for de 500. incl outlook, og alle de applikationer som stort set ingen bruger :-)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Jeg fik opdateret og det gik nemt og kørte fint i et par dage. Pludselig fik jeg problemer med skærmblink og den var ikke til at styre. Efter en del søgen fjernede jeg noget Apple icloud services og så kørte det godt igen.

Hvis man gerne vil finde sin Windows key uden at installere noget så kan man copy/paste dette ind i nodepad og gemme som VB script (.vbs) - og så køre det - det virker i de fleste tilfælde.

1.Jeg undrer mig over hvad Apple icloud laver på en Windows PC.
2. Magical Jelly Bean Keyfinder findes også i en portable version, så der skal ikke installeres noget. Meget nemmere end at skulle lave et script.
 
Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Byteman2 Byteman2 skrev:

Jeg fik opdateret og det gik nemt og kørte fint i et par dage. Pludselig fik jeg problemer med skærmblink og den var ikke til at styre. Efter en del søgen fjernede jeg noget Apple icloud services og så kørte det godt igen.

Hvis man gerne vil finde sin Windows key uden at installere noget så kan man copy/paste dette ind i nodepad og gemme som VB script (.vbs) - og så køre det - det virker i de fleste tilfælde.

1.Jeg undrer mig over hvad Apple icloud laver på en Windows PC.
2. Magical Jelly Bean Keyfinder findes også i en portable version, så der skal ikke installeres noget. Meget nemmere end at skulle lave et script.
 
Flemming 

Tror vist nok jeg brugte det til at lave backup af indhold på Ipad'en. Den giver adgang til ens billeder osv., ligesom Dropbox.
https://support.apple.com/da-dk/HT204283 
Det var et velkendt problem....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu