recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skærmet netkabel og uskærmet netkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skærmet netkabel og uskærmet netkabel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skærmet netkabel og uskærmet netkabel
    Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 19:21
Hejsa,

Vil det været et problem at bruge S-FTP cat 7a kabel mellem hus og skur. og man både inde i huset og inde i skuret bruger UTP cat 6a. Kablet som går fra hus til skur afsluttes i henholdsvis fiberboks i huset og i switch i skuret.

Vil det give problemer ? Netkablet som går fra hus til skur er et kabel som er beregnet til udendørs brug. Det trækkes i et rør i jorden.

Både hus og skur har samme el-tavle. Der bliver lavet en gruppe til skuret.

Håber i kan hjælpe. Pft.

Mvh. Torben

Udendørskabel -> https://www.av-cables.dk/Cat-7a-S-FTP/cat-7a-s-ftp-lszh-udendoers-netvaerkskabel-solid-100-meter.html

Kabel inde i skuret -> http://www.wattoo.dk/lk-actassi-u-utp-kat-6a-netvaerkskabel-med-blaa-yderkappe-afmaalt-pr-meter-1088019931
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 19:36
Ikke umiddelbart, bliver stp kablet jordet? Ellers ville jeg nok bruge utp stik på det, for ikke at få støj med i netværket. Et stp som ikke er jordet fungere godt som antenne til at samle støj.
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 20:52
Hej,

S-FTP kablet mellem hus og skur vil blive jordet i begge ender. Jeg tænkte at det nok var bedst at bruge et skærmet kablet og et som var beregnet til at bruges udendørs.

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 08:41
< ="text" id="hexColValue" value="" size="10" style="cursor: default">
Hvorfor ikke bare lægge et tomrør og trække standard cat 6?
Så kan du også skifte kablet til fiber eller trække ekstra.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 18:19
Hvis du ikke får det skærmede kabel installeret helt korrekt risikerer du at skærmen kommer til at virke om en antenne der kan opfange alt muligt forstyrrende gøgl - jeg ville bruge almindeligt unshielded cat 6 i stedet, eller måske endnu bedre en fiber for at få galvanisk adskillelse. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu