recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround lyd på ATV 4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround lyd på ATV 4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
svenlind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenlind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround lyd på ATV 4
    Sendt: 10-November-2015 kl. 16:16
Ja så fik jeg også min ATV 4

Jeg har problemer med surround sound både på Neflix og HBO.

Receiveren melder Multi PCM på alle programmer.
Hvis jeg går ind i lyd og vælger "Surround Sound" i stedet for "Auto", så bliver alt DD 5.1, også det der helt sikkert ikke er det!

Man kan under lydindstillinger vælge "Apple TV", og desuden står den og søger efter "Andre højttalere", men bliver aldrig færdig hermed.

Der skal lige nævnes at både HBO og Netflix giver DD+ på Chromecast. Netflix giver også DD+ på Windows 10 app'en.
Der var Dolby Digital 5.1 på Netflix med den gamle ATV 3. (Ikke DD+)

Nogen gode forslag?

Mvh Sven

Redigeret af svenlind - 10-November-2015 kl. 18:06
Panasonic TX-65GZ950. Denon AVR3600H. MKSoundsystem 750 som 5.1.2.
Panasonic UB 820 4K. Apple TV4K. Harmony 900. Intel "Next
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 16:31

Det lydformat som Netflix bruger er DD+. Så der kan høres Surround, hvis man har en Reciver der understøtter DD+.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
svenlind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenlind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Det lydformat som Netflix bruger er DD+. Så der kan høres Surround, hvis man har en Reciver der understøtter DD+.


Som jeg skrev har jeg DD+ både på Netflix og HBO via Chromecast og også på Netflix via Windows 10 app'en. Det er min receiver som melder DD+.Så det understøtter den.
Panasonic TX-65GZ950. Denon AVR3600H. MKSoundsystem 750 som 5.1.2.
Panasonic UB 820 4K. Apple TV4K. Harmony 900. Intel "Next
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 16:47
Har du opdateret til 9.0.1 der blev frigivet i går?
Havde samme problem men opdateringen ser ud til at have fixet problemet.
Der er en tråd på macrumors om problemet
atv4 surround
Til top
svenlind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenlind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2015 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Har du opdateret til 9.0.1 der blev frigivet i går?
Havde samme problem men opdateringen ser ud til at have fixet problemet.
Der er en tråd på macrumors om problemet
atv4 surround


Tak for dit svar. Jeg har nu opdateret til 9.0.1, men det hjalp ikke lige på dette problem.
Også tak for linket.

Panasonic TX-65GZ950. Denon AVR3600H. MKSoundsystem 750 som 5.1.2.
Panasonic UB 820 4K. Apple TV4K. Harmony 900. Intel "Next
Til top
svenlind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2009
Status: Offline
Point: 107
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svenlind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 15:02
Jeg har lavet noget søgning på nettet, og også lavet lidt undersøgelser på mit udstyr.

Der er mange som er utilfredse med surround på ATV 4.
De fleste klager omhandler, at deres forstærkere (AVR/Receivere) enten modtager multi PCM i stilling "Auto", eller altid sender DD 5.1 ud, når man vælger "Surround Sound". Altså som jeg beskrev i mit første indlæg.

Så vidt jeg kan se, så er det Apple TV som decoder lydsignalerne, når man vælger "Auto" Angry

Jeg kan på min DvDoo Edge se, hvor mange kanaler der sendes ud. Hvis der er tale om en kilde, som sender Dolby 5.1 ud så bliver dette af ATV4 sendt videre som 8 kanaler. Så ATV4 bestemmer tilsyneladende også, hvilke frekvenser subwooferen skal tage sig af. Så i denne situation er multi PCM altså 8 kanaler.

Hvis der er tale om en kilde med kun 2 kanaler, så sendes der kun 2 kanaler ud fra ATV. Dette kan jeg se på min DvDoo, receiveren melder stadig "Multi PCM".

Mit system, som er 7.1, lyder udmærket i stilling "Auto". Hvordan systemer som ikke kan håndtere 7.1 lyder med 5.1 kilder ved jeg ikke. Men der er mange klager om netop dette på nettet. Det lader til at ATV4 sender 7.1 ud, selv om systemet ikke kan håndtere dette.

I stilling "Surround Sound" melder Dvdoo'en "DTS eller Dolby", receiveren melder DD 5.1 (Ikke DD+). Som tidligere nævnt vil også stereo blive vist som DD 5.1 på forstærkeren.

ATV 4's indstillinger er formentlig udemærket for de fleste. MEN der burde være en option, hvor man kan vælge bitstream, og lade vores forstærkere klare dekodningen! Det er de formentlig også bedre til end ATV4!

Konklusion, tja?

Med 5.1 kilder er det nok mest hensigtsmæssigt med "Dolby Surround" indstillingen.
"Auto" fungerer udmærket på mit anlæg.
Hvis man vil høre musik, så er der jo også en "Stereo" indstilling. Mit anlæg bruges stort set kun til film/tv, så det har jeg ikke prøvet.

Til slut vil jeg gerne gøre opmærksom på en lille app "Surround Speaker Check", som kan fås i App store. Den er gratis, men der kan tilkøbes et par ekstra checks.
Panasonic TX-65GZ950. Denon AVR3600H. MKSoundsystem 750 som 5.1.2.
Panasonic UB 820 4K. Apple TV4K. Harmony 900. Intel "Next
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu