recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Antenneforstærker på Loft
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Antenneforstærker på Loft

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Remrem29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Remrem29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Antenneforstærker på Loft
    Sendt: 13-November-2015 kl. 14:21

Hej

Har længe gået og irriteret mig over at jeg modtager mit digital signal fra YouSee med pixcelerings fejl på fjernsynet i min stue på enkelte kanaler(Står længst væk fra indkommen kabel) Samtidig har jeg på fjernsynet i stuen en menu som viser signal styrken, og heri kan jeg på enkelte kanaler se at signalet er helt i bund.

Derfor overvejer jeg at investere i en Anntenne Forstærker for at forstærke mit signal og overvejer derfor at købe denne Triax IFA 288 Antenneforstærker - You See Ready - 8 vejs.

https://www.av-cables.dk/antenneforstaerker/triax-ifa-288-antenneforstaerker-you-see-ready-8-vejs.html

Men det afsted kommer nogle spørgsmål:

-       Da mit antenne kabel er trukket op på mit loft skal forstærkeren derfor stå på loftet, men da der her er temperatur forskel alt efter årstiden vil denne forstærker kunne holder til disse svingninger i temperaturen?

-       Hvis jeg bør/skal lave en isoleret kasse som forstærkeren sidder i er der nogen som  kan pege i en retning af hvor eller hvordan man får fat i en isoleret kasse.

Nu er den forstærker jeg linker til ovenfor en 8 ports som dækker vores behov, men vil det være smartere at købe en med færre porte, som kun dækker de stik som står længst væk og lad resten sidde i en højkvalitets antennefordeler fra eks. Triax?

 /Torben



Redigeret af Remrem29 - 13-November-2015 kl. 14:25
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 14:50

Hvordan er signal og kvalitet der hvor signalet kommer ind, da det er vigtigt at det er i orden.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 15:37
Hvis ikke signalkvaliteten er i orden ved første udtag, er ikke dit, men Yousee's problem. Angående antenneforstærker kan den sagtens holde til de temperatursvingninger der er på et loft, men der må ikke være meget høj luftfugtighed.
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 17:58
Jeg har denne model med 8 returveje - den virker helt perfekt med YouSee og mine 6 slutdåser.

Den har 8 returveje til kabel modem og er i øjeblikket på tilbud:


Der er også samme model, men kun med 4 udgang:



Der er kommet en ny model med 6 udgange, hvor 2 er med retur til kabelmodem.
Måske passer den bedre til behovet


Husk at ubrugte udgange skal termineres.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Remrem29 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Sted: Dk
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Remrem29 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2015 kl. 19:48
Hold nu  - Tak for jeres feedback, dejligt med så hurtig responds.

Jamen mht. signalet som bliver leveret ved min dør, så kan jeg se at et fjernsyn som sidder tætter på der hvor kablet kommer ind, har fint signal på eks. TV2 Zulu som mit fjernsyn i stuen "kæmper" med. Så tror det er pga. det lange kabel træk til stuen (modsatte ende af huset iforhold til det indkommende stik).

@CyberGuyen - Fedt kendte ikke til den forstærker og da den er YouSee godkendt skal den da lige undersøges nærmere.
Har du fornemmelse med om den vil kunne holde til temperatur svingningerne som er på et loft - Læs hvor står din ;-)

/Torben
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2015 kl. 18:49
Min står i et teknikskab i bryggerset.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 01:50
Torben.

Et langt kabeltræk betyder næsten intet - hvis det er lavet ordentligt.

En forstærker kan ikke bruges til at kompensere for en dårlig installation.
Hvis det er en gammel installation du har, kan det være at du skal trække nye kabler oh sætte nye fordelerbokse op i stedet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NIKK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Juni-2015
Sted: Randers SØ
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NIKK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 14:55
Jeg har lige selv været ved at undersøge antenneforstærker.

Jeg fik at vide fra vores antenneforening, at de har oplevet nogle problemer med Triax-forstærkere. Vi har Yousee netværk. Jeg ved ikke om problemet er i vores forening eller om det er et generelt problem.
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 09:00
Jeg har den samme Triax på mit loft - det gav et gevaldigt løft... og denne lider ingen nød deroppe :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu