recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan fjerner i "soft coating" på jeres udstyr?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan fjerner i "soft coating" på jeres udstyr?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan fjerner i "soft coating" på jeres udstyr?
    Sendt: 15-November-2015 kl. 13:36
Den fløjlsbløde overflade behandling som indenfor de seneste 15 år er dukket op på alt fra mus til støvsugere er i virkeligheden en skjult forældelsesfrist fra industriens side til at få os til at købe flere produkter.
Efter en årrække begynder overfladen at tiltrække støv og i sidste ende bliver den omdannet til lim.
Men inden den når så langt er folk blevet trætte af at holde på produktet og har skiftet den klistret mus ud med en nyere model.

Efterhånden er jeg begyndt at undgå produkter med den slags "soft coating" overflader, men nogle elektronik ting kan desværre slet ikke købes uden at de er blevet behandlet med det.

Så efter nogle år prøver jeg at fjerne overfladebehandlingen, inden at den når at blive alt for klistret.

Jeg har forsøgt en del metoder til at få fjernet "soft coatingen" fra mit eksisterende udstyr og håber at i andre måske har oplevet det samme og fundet gode løsninger på problemet.

Den bedste løsning jeg benytter er husholdningssprit, men det kræver at man hælder store mængder på og måske lægger delene i blød. Det er desværre ikke alle plastdele som kan tåle den slags og plexiglas skal man ikke gøre det med.
Herefter benytter jeg en bløde grydesvamp og gnubber overfladen af.

Petroleum holdige produkter eller renset benzin gør overfladen blød, men man risikere at det bare bliver tværet ud over hele delen uden at det kommer af.

Hvad gør i andre herinde for at komme problemet til livs? Shocked




Redigeret af Cyberguyen - 15-November-2015 kl. 13:41
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
henriksommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 763
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 13:42
Kan man ikke slibe og male det?
Philips 65" 754 Oled
Panasonic 55" CX800E
Nvidia Shield Android Tv
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 14:06

Det der har jeg sgu aldrig oplevet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 14:32
Jeg har problemet på flere mus, mobiltelefon.
Min kone har det på sit keyboard.

Min Nexus 7 har softcoating på bagsiden, men den holder nok et par år endnu.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 14:33
Så gammelt udstyr har jeg aldrig haft at jeg har oplevet det. Jeg tror miljøet spiller ind, f.eks. røg.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 15:09
Acetone/neglelaksfjerner og en fnugfri klud virker for mig.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Så gammelt udstyr har jeg aldrig haft at jeg har oplevet det. Jeg tror miljøet spiller ind, f.eks. røg.
Flemming
Jeg har aldrig set min mus ryge og den ville aldrig få kørekort, hvis jeg opdagede det LOL
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 16:07
Jeg måtte skifte et Logitech tastatur af samme årsag. Forsøgte at få renset af, men opgav. Det ligger dog stadig i skabet, hvis nogen skulle få en god ide.
/Peter
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2015 kl. 19:30
Jeg har også haft flere mobiltelefoner og mus, der har måtte lade livet fordi deres overflade blev til lim. Jeg fandt ikke en måde at fjerne skidtet på.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
binne Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Vallensbæk, KBH
Status: Offline
Point: 435
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 08:26
jeg har en vejrstation fra OBH, en mus, og keyboard som jeg har haft samme oplevelse med. men ingen løsning
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 16:26
Muligvis kan Isopropyl alkohol fjerne klistret. Jeg har ikke selv problemet, men bare et bud herfra. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu