recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye vs ældre tv modeller/Black friday
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye vs ældre tv modeller/Black friday

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bersang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2015
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bersang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye vs ældre tv modeller/Black friday
    Sendt: 16-November-2015 kl. 21:13
God aften alle, 

Jeg har været ansat i elektronikbranchen i 5 år og har i den senere tid kommet tilbage efter en 9 måneders pause. Jeg har i går solgt mit gamle LG TV, da det havde en pixelfejl og derfor søger jeg et nyt TV. Jeg går pt og afventer konkurrenternes tilbud for at se om de har noget lækkert at byde på. 
Indledningsvis vil jeg gerne starte med at spørge om nogen spørgsmål:

- Jeg er ikke personligt så 'hooked' på UHD-bølgen, da jeg egentlig synes at eksempelvis den ældre Samsung F8005 serie har et renere billede på en normal kanal end den nye JU8005? Er det bare mig den er gal med eller er JU8005 faktisk bedre? Ifølge Samsung burde den jo opskalere billedet da det er UHD, men jeg synes blot det giver et mere 'kunstigt' billede? 

- Som sagt afventer jeg black friday tilbud. Har i selv nogen præferencer - Hvilke TV holder i øje med? Hvis I havde et budget på 8000 kr., hvilket TV vil I så købe (gerne tag tilbudspris i betragtning i stedet for normal pris?). Jeg har selv en forkærlighed for Samsung og har solgt familien både es7005, f7005 og h7005 men er nu kommet i tvivl jf. mit første spørgsmål - altså om det bedste TV er ju7005 til prisen (også set i tænkt). Jeg har personligt aflagt arbejdspladsen et visit hvor jeg har set JU7005 på en normal tv kanal - og jeg synes virkelig ikke den har et pænt billede. Er det bare mig som undre mig over tænks vurdering? 

Et helt andet alternativ er selvfølgelig at købe et brugt F8005? (personligt er det mit all time favorit TV). Dog taget i betragtning at jeg ikke får en UHD skærm (som vel og mærke skal have HEVC tuner) eller måske en helt anden skærm? 
 

Lidt om mine prioriteter: 
1: Billedekvalitet - Herunder Hz, hvordan den er baggrunds belyst, UHD/Fuld HD
2: Understøttelse af mkv filer ved afspilling på HDD
3: Design

Alt det andet som lyd og fjernbetjening giver jeg ikke så meget for, da man jo kan købe sig til alt sammen.


Hit me med anbefalinger og evt. hvad I selv vil købe hvis I skulle købe nyt tv til black friday eller et brugt? 

Mange hilsner

Bersang Smile


Redigeret af Bersang - 16-November-2015 kl. 21:19
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 08:36
Man taler jo ikke om Hertz på et LCD panel, da dets opbygning ikke kan sidestilles med CRT eller plasma.
Gå efter et OLED som er fremtidens standard.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bersang Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-Oktober-2015
Sted: Aarhus, Danmark
Status: Offline
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bersang Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2015 kl. 08:38
Cyberguyen, tak for dit hurtige svar. Well som jeg skriver er mit budget 8.000 og det kan et OLED ikke erhverves for desværre.
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 07:06
Det står til 10 K. I Fredriksberg, Powers idag. Der er 40 stk og de andre gange de har haft det på dagstilbud har der vaæret til hele dagen...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu