recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Begrænset WAN på PS4
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Begrænset WAN på PS4

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Begrænset WAN på PS4
    Sendt: 20-November-2015 kl. 19:46
Min søns PS4 går på nettet via WAN, men kan ikke opnå mere end 13Mb på en ellers 100Mb forbindelse.
Jeg har med min LapTop målt 50Mb lige ved siden af hans PS4, hvilket i sig selv ikke er imponerende, da routeren (Netgear Nighthawk AC1900) hænger mindre end 8 meter fra den. Men PS4 burde da kunne "trække" mere, eller hvad?
Han kan dårligt nok spille FIFA, og er nødsaget til at have døren åben. Og jeg har ikke meget lyst til at kravle op på loftet og trække et kabel, da vi nu har spenderet vel over 1000kr. på hvad der skulle være en ok router.
Nogen her der har en ide til hvad der kan være galt.
Jeg måler i øvrigt næsten 100% WAN styrke på både 2.4 og 5Ghz, lige ved siden af routeren.

På forhånd Tak
M
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér maagren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 21:29
Min egen PS4 er ekstremt følsom over for støj på wifi-signalet. Da jeg boede i lejlighed med en masse forskellige trådløse netværk var jeg nødt til at skifte netværkskanal til en kanal med mindre støj. Og routeren var kun et par meter væk.

Der er også et par andre forslag i denne tråd:
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 15:34
Tak maagren

Jeg forsøger med ch 11.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 11:50
Generelt er den bare elendig over Wireless den PS4, Xbox one klarer sig faktisk en del bedre, har begge stående i hifimøbel hvor ps4 især slet ikke kunne finde et netværk.
 
Jeg opgav, men da jeg bor i et flere plans hus, så var kabeltræk uden jeg skulle igang med et større arbejde, så købte en EA-AC87 Media bridge (man kan bruge en gammel router) og satte på og så brugte den som en "wireless" switch, så kablede mine konsoller og min kontor pc op til denne, det har godt nok løst mine problemer..
 
får 54MB/sec fra den til min AC68 = 500-600MBit og jeg er fri for at bruge det indbyggede wifi kort, og kan bare bruge kabler. (5GHZ, da den KUN kan køre 5GHZ)
 
Dog er en Media bridge lidt spild af penge, da det jo bare er et Access point med en switch.


Redigeret af Rasmusdc - 26-November-2015 kl. 11:50
Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mouse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 21:53
Hej Rasmusdc
Tak for dit bidrag. Det bliver måske mit næste træk.
PS4 kig fra 13 til 24MB, blot ved at jeg skiftede til CH 11, jf. maagrens link :-)
Der lå ellers ingen trafik op af de andre CH. Men pyt. Nu ser vi om dette er tilstrækkelig, inden vi trækker kabler over loftet, eller køber en Media Brigde.
Tak alle
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu