recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DD-WRT Router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DD-WRT Router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steve_16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DD-WRT Router
    Sendt: 23-November-2015 kl. 15:11
Hej, jeg vil gerne spørge om det er muligt at købe en router med indbygget
DD-WRT firmware her i Danmark.
Jeg vil gerne bruge sådan en sammen med Hide My Ass VPN.

m.v.h.
Steve.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 16:10
Det er vel det samme som at købe den uden og så selv smide DD-WRT på?

Du kan se via deres router database hvilke modeller som er understøttet:

Her er en liste over de mest populære routere i 2015, som kan køre DD-WRT:

Hvis det er for langhåret at lægge DD-WRT på selv, så vil jeg mene at det heller ikke er muligt at vedligeholde en installation.



Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Steve_16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 16:53
Det har jeg selv læst, men jeg kan ikke find nogen til mit Netgear 3500Lv2 router.
Også lidt nervøs for at "Brick" mit router.

Derfor efterlyser jeg den nemme løsning, om der findes nogen her i Danmark, eller
skal jeg lade håret vokse lidt, og selv gør det Smile
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 20:22
Hej.

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du søger?

Jeg er måske lidt bange for at du et eller andet sted har læst om Hide My Ass og at det kan gøres med en DD-WRT router?

Jeg tror at du i stedet for skal fortælle os hvad det er du ønsker og spørge os om hvordan vi tror at du bedst kan løse det?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-November-2015 kl. 20:23
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 21:47
Se om du ikke kan købe en af disse : http://www.asus.com/us/site/routers/DD-WRT/
.....
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Se om du ikke kan købe en af disse : http://www.asus.com/us/site/routers/DD-WRT/


Ja, de kan køre DD-WRT og AsusWRT, men de kommer stadig med almindelig Asus-firmware og man skal så selv flashe en anden firmware i.
Til top
Steve_16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du søger?



Hej Carsten, jeg er Englænder bosat i Danmark, og vil gerne se Engelsk tv på tv skærm.
I øjeblikket har jeg HMA kørende på min desktop og det kører fint.

Jeg har det også på mit Iphone og Ipad og kan spejle det over til mit apple tv, men det spiser
batterier op.

TVplayer er nu på apple tv, og BBC og flere Engelsk apps kommer.

Jeg har læst at man kan installer HMA på en router, og derfor håber jeg kan få apple tv til
at tro jeg er i England.

Her er et oversigt fra HMA

https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/206166897-DD-WRT-Setup-for-FlashRouters

Steve.




Redigeret af Steve_16 - 24-November-2015 kl. 13:35
Til top
jsc99dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsc99dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 09:37
Hej

Hvis det har interesse, så har jeg en router til salg på dba, hvor jeg sagtens kan smide DD-WRT firmware på for dig.


Mvh

Jesper
Til top
Steve_16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 15:38
Tak for tilbudet Jesper, men ellers  nej tak.

Jeg har fundet et Tomato firmware der passer til min router, så
det skal jeg se nærmere på.

Mit original spørgsmål var om der blive solgt nogle nye modeller her i Danmark,
fordi jeg kan ikke finde nogen.

m.v.h.
Steve
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 18:59
Et par alternative forslag, jeg ved det ikke er lige det du spørger efter, men måske kan det give noget inspiration?

I stedet for at lede efter en router der kan klare opgaven og bruge penge på den, kunne du overveje en NAS server i stedet. Sådan en er selvfølgelig noget dyrere, men du får en bunke fede muligheder med sådan en, udover at den kan fungere som VPN opkobling for din appletv. Backupmuligheder, downloadstation, fotoalbum og alt muligt andet fedt. 

Et andet alternativ er at bruge din desktop maskine som VPN opkobling for din appletv. 

Hvis du smider fx. Oracle VM VirtualBox på din maskine har du mulighed for at installere en hidemyass router som en virtuel maskine. Du slipper for at købe ny hardware, til gengæld skal din desktop være tændt og den virtuelle maskine startet før du kan fange det fra din appletv.

https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/202721486-Using-Linux-Virtual-Machine-instead-of-a-router-for-VPN forklarer hvordan du installerer en ubuntu virtual maskine med hidemyass VPN - lidt nørdet opsætning hvis du ikke er til linux i forvejen.

Hvis linuxopsætningen ser lidt bøvlet ud, så kan du også lave en virtuel maskine med xpenology ved at følge http://www.wijngaard.org/virtual-synology-diskstation-5-2-with-virtualbox/ - xpenology er samme software som ligger på en synology nas, blot kan den køre på anden hardware end lige synologys. 
Hent sådan en .iso, læg den i "cd-drevet" på en virtuel maskine og et par minutter senere har du en fuldt funktionsdygtig synology nas som virtuel maskine. Herefter bruger du https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/203548726-Synology-NAS-VPN-Setup-OpenVPN-PPTP-L2TP der forklarer hvordan du sætter sådan en synology op til at være hidemyass router.

Igen har du dog ulempen at du skal have desktop pc'en med den virtuelle maskine kørende mens du bruger din appletv.

Anyway, det var ikke lige det du efterlyste, men måske giver det ideer du kan bruge?
Til top
Steve_16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-November-2015
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve_16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 12:02
Cheers strandvasker, det skal jeg lige kik på.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu