recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV3 på Chromecast?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV3 på Chromecast?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV3 på Chromecast?
    Sendt: 23-November-2015 kl. 22:24
Hej,

Jeg har et ønske, om at komme til at se nogle programmer fra TV3 på mit fjernsyn. Jeg har prøvet at bruge TV3 play, både med Chromecast samt Airplay. Det som sker meget ofte er at jeg kan begynde en streaming, men efter nogen tid, stopper streamingen op, og jeg bliver nødt ti at reloade, og dermed skal jeg lige fast forwarde til det sted i programmet som jeg var kommet, men så bliver jeg lige nødt til at se alle reklamerne om igen... og det sker altså hver gang.

Nu ser jeg at flere fjernsyn bliver levet med Android, og at det skulle være muligt at køre apper direkte fra dem. Jeg kender INGENTING til det med at køre apps direkte på fjernsyn, men går ud fra at det må betyde at man så også kan køre f.eks. TV3 play direkte på TVet. Er der nogen der har erfaring med det, og nogen der kan sige om det fungerer ?

Er der eventuelt andre der har erfaring med TV3 play, og måske har en alternativ løsning?


Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 23:03

Hmm. CC understøtter jo Viaplay, så lige hvad problemet er skal jeg ikke kunne sige.
TVer med Android OS, har jo en anden Play butik end Tablets og Telefoner, så om der er Viaplay der ved jeg ikke.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 23:07
Nu var det jo ikke viaplay jeg snakkede om. Jeg snakkede om TV3 Play.
Så vidt jeg kan se, så er viaplay kun serier, film og sport. Jeg ønsker at se de dansk producerede programmer, som TV3 står får. Robinsion ekspedisionen, Gustav og Linse og alle de der andre meget spændende programmer. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Hmm. CC understøtter jo Viaplay, så lige hvad problemet er skal jeg ikke kunne sige.
TVer med Android OS, har jo en anden Play butik end Tablets og Telefoner, så om der er Viaplay der ved jeg ikke.


TV3 Play og Viaplay er ikke det samme. Viaplay har desværre ikke alle TV3's programmer.

Du er altid meget behjælpelig, Radiomanden. Men mange gange glemmer du bare lige at læse indlægget ordentligt, før du svarer ;)

OT: Har TV3 Play app'en rigtig Chromecast funktion, eller laver du skærmspejling? For nu kiggede jeg lige på app'en på Google Play og synes ikke umiddelbart jeg kan finde noget om Chromecast..
For min oplevelse er netop, at skærmspejling er ustabil. Og selvom det har været tilgængelig længe, så er skærmspejling stadig i beta.

Angående Airplay, så kan jeg ikke lige hjælpe.

Men nu når Radiomanden nævner Viaplay, har du så tjekket, om de programmer du vil se, rent faktisk findes i deres udbud? For så er det en mulig løsning.
Ulempen er dog det koster penge, fordelen er så, at de streamer i 720p, hvorimod TV3 Play var voldsomt grynet, sidst jeg tjekkede.

Redigeret af Nagash - 23-November-2015 kl. 23:30
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 23:14

Der er ingen App til TV3 i CC App liste.

Personlig note: De udsendelser er såkaldt Reality, men det er totalt Fake fra ende til anden, spild af tid.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 23:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Personlig note: De udsendelser er såkaldt Reality, men det er totalt Fake fra ende til anden, spild af tid.

Det vil jeg derimod ikke protestere imod :)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2015 kl. 23:50

Ja, alt hvad der sker er styret af TV3, der sker intet som de ikke kontrollerer, udover et hændeligt uheld, et sådan er det eneste Reality der kan være.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 09:54
Det er korrekt at TV3 Play, ikke har en chromecast funktion, og at jeg derfor har brugt skærmspejling. 

Da jeg absolut ikke er apple fan, så håber jeg at kunne bruge en løsning der ikke indebærer airplay.

Vedrørende de nævnte programmer på TV3, så var det IKKE seriøst ment. Jeg er absolut ikke fan af reality TV, og nævnte bare nogle navne jeg så inde på tv3.dk. De programmer jeg er intereseret i, findes ikke på viaplay.dk

Er der nogen der har erfaring med at køre programmer som TV3 play, på selve TVet ?
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 11:08
Hvis du bruger skærmspejling, så er problemet jo ikke på Chromecast, men derimod på den enhed som du spejler fra.
Det er nok derfor at du både oplever problemet med Airplay og Chromecast.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
broholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér broholm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2015 kl. 11:21
Viaplay har da alle de danske producerede programmer, som Robinsion ekspedisionen, Gustav og Linse, jagten, luksusfælden mv.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu