recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Antenne / kabel driller (forbindelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp Antenne / kabel driller (forbindelsen)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp Antenne / kabel driller (forbindelsen)
    Sendt: 25-November-2015 kl. 19:17
bor i et hus som lejemål, alt i huset er lavet efter bedste foreskrifter, også antenne systemet..

der er trukket seperate kabler fra en hovedsplitter ud til godt 12 antennestik i huset..

de 11 antennestik virker perfekt. og jeg kan se mit Stofa Kabeltv over disse UDEN problemer, det ENE stik jeg skal bruge i stuen driller.

selve kablet ser sundt ud, men det der undre mig er...

hvis antennestikket kører selve udtaget, så er der PERFEKT signal, med det samme jeg trykker antennestikket in, så er der ENORMT meget pixelering..

det er en TRIAX antenne dåse, sådan en med TV og RADIO ud, tager jeg antennestikket i den anden side af stuen så virker det perfekt..

så gætter mig til det er dåsen den er galt med når der kommer perfekt signal. har haft den åbnet, og alt ser super godt samlet ud, ingen ledere fra skærmen der rammer kobberet..

Jeg er dybt forvirret...
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 19:26

Det er en lejet bolig, så problemet er ikke dit men udlejerens, så kontakt dem så problemet kan løses.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

hvis antennestikket kører selve udtaget, så er der PERFEKT signal, med det samme jeg trykker antennestikket in, så er der ENORMT meget pixelering..

Den sætning forstår jeg ikke?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2015 kl. 20:36

det undskylder jeg, frustreret skal se champions league med venner..

 
det jeg forsøgte at forklare at hvis antenneledningen bare blev sat i så den hang løst ud antennestikket, altså lige hang fast med spidsen så var der ok signal..
 
Men fandt faktisk en løsning
 
Det første jeg gjorde var jeg havde et RØV billigt dårligt samlet 20 meter kabel, det satte jeg i.. SIGNAL kvaliteten steg fra 0-2 til 10-20 og der var TV.. dog med let pixelering..
 
men signal styrken var 99 som den plejer...
 
Så åbnede jeg i teknik rummet, var der er sådan en elskabs beskytter over hans antenne samling, der sidder en splitter og så en FORSTÆRKER ???? .. .den var skruet godt op den forstærker..
 
Den skruede jeg HELT ned, så gik signalet far 0 til 99 med det korte kabel..
 
så nu har jeg perfekt tv..
 
han havde sgu en forstærker gemt, som han overforstærkede med.. WIERD...
 
nu er der perfekt tv. skrev så til ham hvad jeg har gjort, så må han flippe ud hvis han har problemer med det
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu