recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dell U2414H stadig en god skærm?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dell U2414H stadig en god skærm?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 18:45
Læs mit indlæg igen og indsæt derefter at alt er foregået på en 9 år gammel maskine med et GTX 660. Du kan godt spille på en skærm med højere opløsning. Lad nu være med at hoppe i "kan ikke" fælden :)

PS: Har en meget kraftig maskine nu og jeg kan self. godt mærke forskel, men tager jeg mit TI980 og smider i den gamle maskine, så kan jeg love dig for at den spiller alt jeg propper i den uden så meget som at blinke, på trods af dommedags profetier om flaskehalse, som der self. er hold i, men du vil blive overrasket over hvor meget dit grafikkort har at skulle have sagt. Jeg havde dog brug for en ny maskine fordi .. det havde jeg .. derfor.

Min pointe: Køb den skærm du gerne vil have og som du får mest ud af og sørg for at stille settings på dit grafikkort derefter. Dvs. lad være med at køre med alt på max, for så bliver du slemt skuffet. Sandheden er at står du i Ashran med den maskine du eller din ven har, og kæmper 2 x 40 alliance/horde, så vil det hakke uanset hvilken skærm du bruger, for det er dit grafik kort der kommer til kort her. Er det en forhindring? Næ, har spenderet mange mange timer i Ashran/raids/BG's på den gamle tøs/maskine og fået shiny purples med skærme med alt for stor opløsning. Har enda også vovet at spille BF4 og *gisp* Crysis :)

Har enda spillet wow med 3 skærme i PLP setup. 20"/30"/20" .. kan IKKE anbefales i Ashran haha.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 09:49
Guyer:
Tak for dit indlæg, det var lige det vi havde brug for at læse.

Ud fra dit indlæg kan jeg så konkludere, at den her maskine med "kun" et 660 GTX @ 2GB kan sagtens trække en 2560x1440 Dell U2515H? Jeg har bare altid hørt at når man kommer op i den opløsning, så skal der noget kraft bag, og at x1200 var absolut det højeste.

Men det er vel nok værd at overveje
          
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 08:39
Er der nogen logisk forklaring på, hvorfor en Dell U2515H koster omkring 3.800 kr. på Dells egen hjemmesiden og omkring 2.500 kr. på en dansk webshop?
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2015 kl. 16:10
ja - Dell vil gerne tjene lidt ekstra på de tosser der ikke tjekker DK Shops først.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 09:55
Hold da op. Er du virkelig sådan? Jeg tænkte nok det var noget i den stil, men turde ikke tro på at det var sådan det forholder sig. Utroligt.

Men tak for svar. Jeg tror vi er blevet enige om at prøve en U2515H, da jeg kan læse ud fra dit og Guyvers indlæg, at et GeForce 660 godt kan "trække" et U2515H skærmbillede.

Nu skal jeg lige forstå det rigtigt.

En U2415 kører med 1920x1200 og har 16:10 format? Det er specielt godt til at surfe rundt med pga. de ekstra 120 pixels?

Men en U2515H kører med 2560x1440, vil det så sige at den har 360 pixels mere, selvom den har 16:9 format?
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 15:27
den har jo teknisk set MANGE flere pixels da det jo er både i højden og bredden. Du vil i høj grad kunne se forskellen, men der hvor den største forskel er, er hvis du kun skalerer 100% i windows (hvis teksten er for lille kan man skalere op til eksempelvis 125%, så al tekst bliver en smule større), så vil du slet ikke kunne se den enkelte pixel. Tekst vil stå knivskarpt og ultraroligt på grund af det. 
Teknisk set kan et 660 godt trække skærmen, men kigger man lidt på passmark scoren, så har et alm gtx660 en score på ca. 4100 og et alm gtx960 en score på lige knap 6000 - altså en pæn sjat foran. til sammenligning får et 970 en score på 8600! Skal man spille med et 660, skal man ikke forvente at kunne spille ret meget i fuld opløsning.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 17:24
Okay, og ja der sidder nemlig et GTX 660 kort i den her maskine, så det er nok lidt forældet.

Hvad vil så være det mest "korrekte" at gøre?

Købe en U2415 og kunne køre spil til skærmens opløsning, eller købe en U2515H og spille spil i en lavere opløsning end skærmen? Der er nemlig ikke planer om at skifte computer lige nu, da der også er købt en SSD disk af ejeren, så computeren vil nok kører som sådan fint nok.

Der er vel ingen problemer med fuld opløsning når man "bare" surfer på nettet osv.?


Redigeret af ladiesman217 - 06-December-2015 kl. 17:27
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2015 kl. 20:33
Det kommer jo an på personen og hvad vedkommende vil. Men hvorfor nævner du dig selv i 3. person konstant? du har et par indlæg herinde hvor du fortæller det er dig selv der er i gang med opgradere.
og til alm websurfen er der ingen som helst problemer. det kommer først i det øjeblik man begynder at spille.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 00:18
Fordi vi er to. Mig og en jeg har lovet at hjælpe.

Men tak for hjælpen.
          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu