recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste soundbar køb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste soundbar køb

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chr. R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste soundbar køb
    Sendt: 26-November-2015 kl. 15:11
Hej

Undskyld såfremt dette er postet det forkerte sted (surround), og håber ikke det støder nogen, og flyt gerne tråden til den rette placering.

Jeg er på jagt efter den "bedste soundbar" på markedet. Den skal kunne opfylde alle disse ønsker:

1) Rigtig god lyd
2) Fremtidssikret mht. tilslutning til TV (så godt man nu kan)
3) Også fungere uden wi-fi forbindelse
4) Fungere som afspiller for iPad
5) Justering af lyd via TV'ets fjernbetjening
6) Kvalitet, og forventet mange års problemfri anvendelse

Prisniveau op til ca. 5.000 - 6.000 kr

Jeg har lavet en del forarbejde, herunder læst en masse anmeldelser, men er ikke faldet over det helt sikre køb endnu. Derimod synes der at herske stor uenighed om, om det er Dali, Canton, Libratone eller et helt 4. mærke der er bedste køb. Jeg har også test lyttet, omend det ikke gav så meget i et stort støjende lokale.

Hvad siger panelet?

Takker på forhånd for både hjælp og råd Smile
Til top
brr_dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brr_dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 15:42
Hej Chr. R.
Står i nogenlunde samme situation og overvejer en soundbar til at give en mere fyldig tv-lyd - og muligt i surround afdelingen, og samtidigt være en OK løsning til musik.

I mine foreløbige bestræbelser er jeg nået frem til Philips Fidelio B5.
Du kan finde mange positive anmeldelser af den og forgængeren HTL9100.
Se evt. http://avreviews.eu/philips-fidelio-b5-soundbar-review/

Ellers bør du checke Yamahas sound projectors, der også har evner i den retning.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 728
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cccd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 16:24


Fyldig lyd, det opfylder denne : http://www.av-connection.dk/?PGr=6322 


Har den selv og er fuld tilfreds Wink



Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Chr. R. Chr. R. skrev:


1) Rigtig god lyd


Så skal du tage ud for at lytte på nogle soundbars, gerne låne dem med hjem og teste dem derhjemme.


Skulle jeg råde dig, blev det disse to, frem for en soundbar:
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1504-51-receiver-p-1015.html
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-r50-grunde/id-1017696962/

Mulighed for ordentlig stereolyd, en lille receiver der kan næsten alt (har ingen WiFi) og et par højttalere der lyder godt.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 18:26
Tildels enig med KlausDM.
Havde selv Soundbar og savnede stereo til musik. (B&w panorama jeg havde).

Idag ville jeg hellere vælge en aktiv højtaler selv enten en b&w zeppelin wireless eller b&w mm-1 til henholdsvis 5200 eller 3000kr.
Især zeppelin syntes jeg virkelig er fed og har nogle langt større enheder end div soundsbars. Men ja du må så undvære en eller anden form for surround

http://www.whathifi.com/bw/zeppelin-wireless/review

Redigeret af Bromberg5 - 26-November-2015 kl. 18:27
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chr. R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 18:42
Det skal være en aktiv enhed og kun EN, og desuden uden seperat subwoofer.

Jeg er godt klar over der dermed indgåes et kompromis, men der er flere gode grunde herfor, ting der ikke står til at blive ændret.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 18:57
Hvis der er uden subwoofer syntes jeg du skal overveje en aktiv højtaler med en nogle gode enheder. En sub er typisk med 3" enheder og de levere ikke det ville dybe lydbillede
Til top
Chr. R. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chr. R. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 19:02
Ingen fritstående højtalere, idet "lyden" skal op på en væg hvor der ikke er meget plads udaf til at give af.

Derfor hvilken soundbar er bedste køb for mig?
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 20:02
Zeppelineren kan væghænges.
Men ellers til budgettet ville jeg tage sonos. Den har potentiale i form udbygning af system og kan da få bagkanaler hvis dette ønskes.

Den har optisk lyd som alle tv vel efterhånden har. Derudover så er du på sonos økosystem og kan frit udbygge til andre rum mm.
Du kan streame til den uden at skulle igennem menu osv på tv. Den laver så vidt jeg ved sit eget netværk og derfor skal du ikke igennem AirPlay eller Bluetooth først.
Sonos har efterhånden integreret ret mange tjenester i deres app
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 21:23
Kan Sonos betjenes med TV'ets fjernbetjening?

M.v.h.
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2015 kl. 21:42
Ja, lyden på Sonos soundbar betjenes fra TV'ets fjernbetjening. Og enig med Bromberg - jeg ville også til hver en tid vælge dén løsning. Den spiller fremragende - og kan samtidig være første komponent i Sonos-universet, med de fordele det nu giver.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu