recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dba / paypal fusk.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dba / paypal fusk.?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:

1. luk dit hævekort knyttet til paypal


Hvad skulle det hjælpe? Paypal vil stadig opkræve penge hos dig! Betaler du ikke, sender de fordringen til et inkassofirma...

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 06:37
Jeg har en lidt skidt fornemmelse omkring denne handel, så har besluttet at tilbageføre købers penge..

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg har en lidt skidt fornemmelse omkring denne handel, så har besluttet at tilbageføre købers penge..





M.v.h.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 10:25
Hvis der sker mere må du gerne opdatere. Det er altid rart at kende til eventuelle faldgruber.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 11:16
Det er fint nok at pengene er gået retur...

Du finder nok en køber i Danmark.

Men jeg havde nok valgt at kontakte Paypal og spørge ind til mulighederne.
Det kan ikke være rigtigt at man som sælger sidder med håret i postkassen.
Der må være nogle retningslinjer for hvem som dækker i tilfælde af at Paypal konto er hacket eller betalingskort er stjålet.
Jeg mener at det må være et pengeinstitut som dækker, da de udsteder betalingsmidlet og er ansvarlige for misbrug.

Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 08:23
opdatering..

pengene er sendt retur til køberen i Italien ( som jeg faktisk tror var reel nok ) og maskinen blev igår sendt til en køber i sverige istedet, som jeg handlede med igennem minhembio.com

beløbet blev betalt med paypal og er her til morgen gået ind på min bankkonto..

Til top
diskodaddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-December-2014
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér diskodaddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 22:16
Problemet med Paypal, udover de åbenlyse muligheder der allerede er nævnt, kan være at der er tilknyttet et stjålet kreditkort som resulterer i en charge-back så sælger står uden vare eller penge. 

Det er én af mange grunde til at jeg ALDRIG tilbyder paypal betaling på dba.dk og altid afviser købere fra udlandet :) 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 07:09
Det burde ikke være muligt at anvende et stjålet kreditkorte da Paypal tjekke om man har adgang til kontoen bag kortet.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu