recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med rentention på OLED?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med rentention på OLED?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med rentention på OLED?
    Sendt: 28-November-2015 kl. 17:54
Er der personlige erfaringer med retention på en OLED-fladskærm?
LED-skærme har clouding og OLED-skærme har retention.... groft sagt
Eller det er måske ikke et problem med OLED?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 16:13
Jeg har kun haft OLED-tv stående i relativt korte testperioder.

Jeg havde dog LG's 15" OLED-skærm tilsluttet som sekundær PC-monitor i lige knap en måned. Tændt hver dag sammen med min normale LCD-monitor. Dengang så jeg intet.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er der personlige erfaringer med retention på en OLED-fladskærm?
LED-skærme har clouding og OLED-skærme har retention.... groft sagt
Eller det er måske ikke et problem med OLED?

Du kan smutte ud og se hos Elgiganten eller Bilka. Er det et TV der har stået en dags tid med samme demomateriale med LG logo i venstre side øverst, så kan du ofte se logoet som rentention, i de korte øjeblikke der skiftes til en anden demo.

Dog så jeg ikke rentention på LG 4K TV´et hos Elgiganten i Fields.Smile  

Omkring clouding o.a. ved LED, her er du da velkommen til at besøge mit Panasonic 65CX800E og fortæl mig om du kan se Clouding/DSE/Banding og andet snask.Wink


Redigeret af Hother - 30-November-2015 kl. 19:55
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er der personlige erfaringer med retention på en OLED-fladskærm?
LED-skærme har clouding og OLED-skærme har retention.... groft sagt
Eller det er måske ikke et problem med OLED?


Du kan smutte ud og se hos Elgiganten eller Bilka. Er det et TV der har stået en dags tid med samme demomateriale med LG logo i venstre side øverst, så kan du ofte se logoet som rentention, i de korte øjeblikke der skiftes til en anden demo.

Dog så jeg ikke rentention på LG 4K TV´et hos Elgiganten i Fields.Smile  

Omkring clouding o.a. ved LED, her er du da velkommen til at besøge mit Panasonic 65CX800E og fortæl mig om du kan se Clouding/DSE/Banding og andet snask.Wink



Eller man kan smutte til England for at se snasket:
https://www.avforums.com/threads/2015-panasonic-cx802-tx-xxcx802b-owners-thread.1965289/page-28


Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2015 kl. 23:46
.
Oprindeligt skrevet af sd2100 sd2100 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er der personlige erfaringer med retention på en OLED-fladskærm?
LED-skærme har clouding og OLED-skærme har retention.... groft sagt
Eller det er måske ikke et problem med OLED?


Du kan smutte ud og se hos Elgiganten eller Bilka. Er det et TV der har stået en dags tid med samme demomateriale med LG logo i venstre side øverst, så kan du ofte se logoet som rentention, i de korte øjeblikke der skiftes til en anden demo.

Dog så jeg ikke rentention på LG 4K TV´et hos Elgiganten i Fields.Smile  

Omkring clouding o.a. ved LED, her er du da velkommen til at besøge mit Panasonic 65CX800E og fortæl mig om du kan se Clouding/DSE/Banding og andet snask.Wink



Eller man kan smutte til England for at se snasket:
https://www.avforums.com/threads/2015-panasonic-cx802-tx-xxcx802b-owners-thread.1965289/page-28


Nu skriver jeg selv i tråden som du linker til, og er dermed meget bekendt med det du linker til. Langt de fleste ejere af CX800E/802B oplever netop ikke "Snask", omend - i ligehed med alle andre producenter ikke helt kan udelukke billedfejl på high-end modeller.

Problemet i den nævnte tråd er ganske ofte, at de som beskriver billedfejl ikke fortæller hvorledes deres TV er indstillet. Ofte benyttes ganske høje værdier (indstillinger) for backlight, og jeg kan sagtens introducere billedfejl på mit CX800E, hvis jeg stiller backlight for højt. Jeg har med mine indstillinger hjulpet flere i UK til at undgå "Snask". Alt for mange er ret lige glade med deres TV´s indstillinger. Det er min opfattelse, at de nye HDR TV er meget afhængige af korrekte indstillinger for at de kan yde deres bedste.

Men nu havde jeg ikke og har ikke haft billedfejl på mit tidligere 55C800E og mit nuværende 65CX800EWink


Redigeret af Hother - 30-November-2015 kl. 23:54
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er der personlige erfaringer med retention på en OLED-fladskærm?
LED-skærme har clouding og OLED-skærme har retention.... groft sagt
Eller det er måske ikke et problem med OLED?

Jeg har haft flere OLED'er stående og ingen af dem har haft problemer med retention. LG EG960 havde dog burn-in på det andet eksemplar jeg testede.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 18:22
Torben_ tak for info . Bekræfter mit indtryk af,at rygterne om retention er overdrevet, - men at der omvendt dog er en mindre risiko for burn-in .Som plasmaejer ser jeg afgjort ikke nogle af nævnte erfaringer ,som et "no-go" problem sammenlignet m LCD/LED alternativerne . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu