recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Thorens forstærker og Beolab 3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Thorens forstærker og Beolab 3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
John Vium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2015
Sted: Åbyhøj
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Vium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Thorens forstærker og Beolab 3
    Sendt: 30-November-2015 kl. 20:52
Hej,
jeg har en Thorens TTP 2000 + TTA 2000 forstærker, som jeg gerne vil have i gang igen, da jeg vil til at høre plader. Det er kun forforstærkerdelen jeg vil bruge, da det skal fungere med Beolab 3 højttalere. Men hvordan kommer jeg af med støjen ?

Med venlig hilsen
John
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 22:35
Du må starte med at skrive, hvad du har gjort pt. (hvordan har du sat det hele sammen), og hvad det er for noget støj, du har (susen, brummen, ???)
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
John Vium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2015
Sted: Åbyhøj
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Vium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 08:31
Hej Huntiedk,
det er pulserende med noget skratten. Jeg har optaget det på mobilen og lagt lydfilen her: http://absolutabsolut.dk/20151203_002.mp3
Jeg har phonostik i Preout på forforstærkeren se billede:

Phonostik

Ingen lydkilder er tilsluttet.
Mvh John


Redigeret af John Vium - 03-December-2015 kl. 09:15
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 11:24
Mystisk problem. Lyden minder lidt om det, man i gamle dage kaldte "motorboating", som er en slags langsom selvsving.

Har du den samme støj, hvis du kobler en almindelig højttaler til forstærkeren?
Og hvor lange er kablerne mellem pre-out og BL3?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
John Vium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2015
Sted: Åbyhøj
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Vium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 11:47
Når jeg bruger Thorens'en med almindelige højttalere er der ikke noget problem.
Kablerne er ca. 5 m.

Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 12:16
Hvis du har muligheden, ku' du prøve med kortere kabler - måske noget i pre-out udgangstrinet bliver ustabilt med det 5m lange kabel. Men hvis det er eet langt standardkabel du har, bli'r det selvfølgelig besværligt.

Du kunne også prøve at slutte højttalerne til en anden kilde med pre-out, hvis du har sådan en et sted (for at se om støjen følger 5m-kablerne). Det ku' være en mobil + overgang til phono-stik.

Hvad er det for nogle kabler ml. pre-out og BL3?

Og er der i øvrigt jordforbindelser til grejet i den ene/anden/begge ender? Hvis der er jording i begge ender kan man ende med en jordsløjfe, som kan give brum.

EDIT: Kan se, at der ikke er jordstik på BL3, så jordsløjfe er vi nok ikke ude i.


Redigeret af huntiedk - 03-December-2015 kl. 12:18
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
John Vium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2015
Sted: Åbyhøj
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Vium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 07:43
Har koblet iPad'en til og der er ikke noget støj. Bruger til dagligt BL3 på madiecenter og er der heller ikke noget.
Kablerne er standard fra B&O.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 10:58
Hmm, det eneste man ku' prøve er som sagt et kort kabel mellem pre-out og BL3, men det hjælper jo ikke meget, hvis de lange kabler er nødvendige. Det er svært for mig at komme det nærmere uden "hands on" - vi er der henne hvor jeg ville begynde at varme oscilloskopet op for at finde stedet, hvor støjen introduceres. Jeg bor desværre i den anden ende af landet.

Du ku' også prøve med en anden preamp hvis du har mulighed for det - bare for at se, om det er Thorens'en, der er synderen, når den skal trække BL3'erne.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
John Vium Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2015
Sted: Åbyhøj
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John Vium Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 11:09
Jeg tror også det kunne være en ide at få målt på Thorens'en. Jeg prøver om jeg kan finde en, der har erfaring og udstyr.
Men du skal i hvert fald have tak for input til løsningsforslag.
Mvh. John
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2015 kl. 12:05
Velbekomme og fortsat held og lykke med projektet
Mvh. Søren
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu