recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Libratone Lounge - problemer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Libratone Lounge - problemer.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jean78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jean78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Libratone Lounge - problemer.
    Sendt: 01-December-2015 kl. 11:01
Hej

Jeg er en glad indehaver af en Libratone Lounge, som jeg bruger både som soundbar og som højttaler til musik. 

I aftes lavede jeg en factory reset på min router (Apple Time Capsule), og ville derefter gøre det samme på min Lounge, så den kunne komme på det nye netværk. 

Nu er problemet så, at knappen ikke rigtig reagerer. Hverken med hvid, rød eller gul lys. 

Jeg har prøvet at holde knappen inde, mens jeg tænder højttalere. Det burde sætte den i factory reset, så det er  muligt at tilgå højttaleren og koble den på netværket. 

Jeg har prøvet at trykke fire gange på knappen, og jeg har prøvet at holde knappen inde et stykke tid. Intet hjælper. 

Når jeg smider et mini jack ind i højttaleren, kan jeg sagtens få lyd ud, men det er ikke muligt at få knappen til at virke, så højttaleren kan komme på nettet. 

Hvad gør jeg forkert? Højttaleren virkede, inden jeg lavede en factory reset på min router, så jeg regner ikke med, at højttaleren er gået i stykke på samme tid. 

/Jean
Jean
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 11:04
Er den klassiske med at tage strømmen HELT i 10 min prøvet? Mvh. Rasmus
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 11:05
Altså ud af stikkontakten med den eller slukke på relæet? :)
Til top
Jean78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jean78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 11:17
Måske ikke i 10 minutter, men et par. Nu har jeg taget strømmen på alt - både tv, router, højttaler og Mac Mini, og så håber jeg, at det virker, når jeg kommer hjem. 

Jeg undrer mig dog over, at jeg på inden måde kan få knappen til at lyse. Hverken hvid, rød eller gul - hele tiden, en gang i mellem eller som en puls. 


Jean
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 19:49
Står der ikke i manualen, hvordan den resettes?
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 06:35
Til top
Jean78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jean78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 09:11
Tak for hjælpen. 

Jeg var igennem Libratones troubleshoot-guide, men uden held. Det viste sig, at ledningen, der forbinder højttaler og knap var faldet ud, så knappen ikke fik strøm, kunne give feedback eller lyse op. Derfor kunne jeg heller ikke factory resette højttaleren. 

Det sker åbenbart en gang imellem. Også selvom højttaleren bare stod på gulvet og ikke var flyttet. 

Løsningen var at pille stofbeklædningen af og samle stikket bag knappen igen. Nu spiller det hele, som det plejer. 
Jean
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 11:49
Damm, godt fundet, Libratone burde næsten have dem med i deres guide ;-)
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 13:20
Godt at høre :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu