recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste musikløsning til streaming og mp3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste musikløsning til streaming og mp3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bedste musikløsning til streaming og mp3
    Sendt: 01-December-2015 kl. 14:19
I dag har jeg Squeezebox og Logitech Media Server installeret på en server, hvor alt min musik er på. Jeg har så prøvet med Tidal og Spotify som apps deri, men synes ikke, at det er et særligt godt interface og Squeezebox er bare langsomt til alt. Jeg bruger Android og Squeezecommander. Jeg søger derfor et nyt setup, hvor streaming og MP3 gerne må være smeltet sammen i ét, så man ved søgninger vil finde både det ene og det andet. 
Ideelt med f.eks. en Chromecast Audio, der jo har prisen med sig, men findes der noget hertil, hvor man har et offline bibliotek OG streaming i samme app?

Eller er Sonos det eneste reelle alternativ?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 22:19
Hvad med en HTPC med SSD harddisk og Spotify? Har tidligere haft Squeezebox og senere iPad+Apple TV, ingen af dem er noget savner. Du kan nemt importere lokale MP3 i Spotify playlisten. 
Så kan du også lige installere en gang Dirac korrektion på PC´en nu da du er i gang, og få opgraderet lydkvaliteten ;-)

http://www.dirac.com/online-store/
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 08:47
Hvordan fungerer det? Installerer man Spotify på PC'en og forbinder til den på sin mobil, som så sender signalet til en Chromecast audio på anlægget?
Det vil skulle køre på min server og styres på mobil. Gider ikke have tændt HTPC og TV for at høre musik.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 09:38
Jeg har ikke oplevelse af, at mit squeezbox-system er langsommere end så meget andet.

Antaget at der ikke er nogen tekniske flaskehalse i dit nuværende system, ville jeg ikke forvente at andre systemer vil køre hurtigere. 
Til top
DjonDjoe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DjonDjoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 09:42
Jeg er træt af at vente 5-10 sekunder på at appen får loadet ind, hvad der spiller, samt at skrue op og ned kommer med gevaldige forsinkelser nogle gange. Og så at det ikke virker særligt godt, når man vil have både streaming og offline materiale. De to ting er for skilt ad.
Jeg håber da, at det kan gøres bedre, men ved det selvfølgelig ikke, da jeg ikke har prøvet andet. Det er bare min ønskeseddel Smile
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 10:04
Sonos var jo den åbenlyse konkurrent - jeg skiftede selv fra Squeezebox til Sonos for 5 år siden. Men prisen er nok en forhindring.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg er træt af at vente 5-10 sekunder på at appen får loadet ind, hvad der spiller, samt at skrue op og ned kommer med gevaldige forsinkelser nogle gange. 

Så lang tid tager det ikke på mit system. 

Jeg havde nogle lignende problemer da jeg kørte serveren på en lille computer med linux. Nu kører jeg det på en Synology NAS, og der oplever jeg ikke den slags problemer. 

Du har ret i at det kunne være fedt med en kombineret søgefunktion, men det er stadig meget lettere end med fysiske medier :-)
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicoleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 12:28
Jeg skiftede fra Squeezebox (Touch & Radio) til Bluesound. Det er fedt
Til top
jec Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2011
Status: Offline
Point: 362
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jec Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 13:14
Oplever heller ikke at noget tager lang tid med Squeezebox.
Server er installeret på Raspberry Pi (Max2Play), med mounted mappe for lydfiler som befinder sig på NAS. Super stabilt, betjening via iPeng på iPhone.
Men brugerinterface for Spotify og Tidal kunne bestemt være bedre, men det virket da OK. 
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2015 kl. 22:47
Helt klaret Bluesound det spiller bare der udaf
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu