recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor finder jeg sådan en fætter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor finder jeg sådan en fætter?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor finder jeg sådan en fætter?
    Sendt: 01-December-2015 kl. 14:40
Hejsa...

Jeg leder efter sådan en her: http://tinyurl.com/gp75ehh

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen, andet end i USA? (og det bliver jo lidt dyrt med fragten så...)

Er der nogen der evt. ved hvor jeg kan finde den? - send endelig gerne et link, hvis I har....

På forhånd tak ;o)




Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 14:46
der findes vel andre en HP modtagere - men her er da en i UK :
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Wireless-Receiver-Windows-7-Vista-For-HP-USB-MCE-IR-Series-/361202934890?hash=item54195f646a:g:EiEAAOSwiLdV8VqZ

jeg har netop fået sådan en her hjem via Ebay.de "Lenovo Microsoft MCE Media Center Remote Control USB IR Receiver OVU710018/01  - virker rigtig fin og er inkl. remote (da den gamle remote følger med det gamle MCE ned i kælderen)

;o)
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 14:55
Tak for inputtet... Thumbs Up

Jeg er dog i tvivl om den går til det jeg skal bruge den til... - styring af en chromebox(kodi) med en harmony remote)

her er en liste over godkendte og ikke godkendte til netop denne...

Derfor gik jeg efter det helt specifikke modelnr. (den første på listen)

Remote Controls:

The ChromeBox does not have a built-in IR sensor, and must therefore use a USB IR receiver (or a Bluetooth remote). In general, any remote/receiver listed on the Kodi wiki as fully working under Linux should be fine, though some have issues when connected to USB3 ports. A Microsoft eHome compatible remote/receiver is one of the most compatible, subject to the limitations listed in the 'Known Issues' section above. Specific models tested as working include:
  • Flirc
    Flirc users need to set the "sleep detection" bit and program a wake key when setting it up, otherwise absolutely any IR signal will wake up your box from sleep.
  • HP IR receiver model 5188-1667 (MCE/eHome)
  • HP IR receiver model 5187-4593 (MCE/eHome)
  • Microsoft IR receiver model 1040 (MCE/eHome)
  • Sony IR receiver model PCVA-IR8U (MCE/eHome) 
  • HP IR remote/receiver kit OVU400102/71 (MCE/eHome, includes 5187-4593 receiver)
  • Ortek IR remote/receiver kit VRC-1100 (MCE clone, receiver also works well w/Logitech Harmony remotes)
  • Rosewill RHRC-11002 remote (MCE clone, includes receiver model IR605)
  • Rosewill WMC RRC-127 remote/receiver
  • Microsoft XBOX 360 IR remote (with MCE/eHome receiver or Flirc)
  • Microsoft XBOX One IR remote (with MCE/eHome receiver or Flirc)
  • Logitech Harmony remotes (programmed as Microsoft Media Center Extender - not as a keyboard - with MCE/eHome receiver; not recommended for use with a Flirc)
  • Sony Playstation 3 (PS3) Bluetooth remote (works with built-in BT receiver)
    press/hold START + ENTER to pair, choose 'Trust and Connect', then hit Ok and Enable Standby after connecting
  • Logitech Harmony Smart Hub (via Bluetooth, works with built-in BT receiver, see forum post here)
  • Measy RC11 Android Monitor Wireless Keyboard Air Mouse Remote Controller With Gyroscope (cannot wake up Chromebox but works otherwise nicely, with keys as well as with mouse pointer at both OpenELEC and ChromeOS)
  • Amazon FireTV / Fire Stick remotes (Bluetooth)
NOTE: If you need to re-map remote buttons, you can use the Keymap Editor Add-on to do so.
Currently non-working:
  • HP IR receiver model 5070-2584 (MCE/eHome)
  • AVS Gear HA-IR01SV (MCE/eHome)
  • All Topseed manufactured MCE IR receivers

Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 15:22
Jeg har MÅSKE sådan en liggende..... Kigger og vender tilbage i aften eller i morgen :-)
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 15:28
Lyder fint ;o)

Lad mig høre hvad du får gravet frem... Wink
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 13:20
Fik du gravet noget op af kælderen...?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Jeg leder efter sådan en her: http://tinyurl.com/gp75ehh

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogen, andet end i USA? (og det bliver jo lidt dyrt med fragten så...)

Er der nogen der evt. ved hvor jeg kan finde den? - send endelig gerne et link, hvis I har....
Fra Kina, ligger lige på grænsen af told/moms beløb:

Men kineserne plejer at være flink til at skrive lavt værdibeløb på forsendelsen, så jeg har ikke haft problem med den type forsendelser i den senere tid, selvom pris er en anelse over grænsen på 80,- Kr Wink

Alternativ model til lavere pris, som jeg forventer også vil virke:

Mvh JørgenT
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Cableguy Cableguy skrev:

Fik du gravet noget op af kælderen...?

Ikke endnu....
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2015 kl. 18:41
Nu har jeg været i min imaginære kælder og kan konkludere, at jeg desværre huskede forkert. Det var en IR dims og fra HP, men med et 8-polet DIN-stik. Beklager.
Til top
Cableguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cableguy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2015 kl. 19:48
Hov forresten - tak til alle for input... Tyder på jeg skal kigge mod Kina så... Sig til hvis der dukker en op hos jer lige pludseligt👀
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu