recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor tabes eller vindes tordenfluesager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor tabes eller vindes tordenfluesager?

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
xozzi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xozzi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Ja fjernsynet bliver krediteret hvis der er fejl på det, men det er ikke det jeg mener. Der bliver skrevet tidligere at man mener at butikker kompenseres af producenter på alle mulige forskellige måder som ikke har med defekte produkter at gøre.

Der har jeg misfortsået dig, det var ikke helt tydelig nok for mig. Men vi er helt enige at en forhandler ikke skal kompenseres yderligere end den pris de har givet for gældende produkt med fejl.

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Jamen så har du vel arbejdet ved en meget stor kæde - og du er garanteret mega meget fagmand og skide dygtig, men de helt store varehuse er jo ikke just dem man forbinder med dygtige fagfolk.

Jeg er ikke fagmand, det har jeg aldrig påstået, men jeg skam heller ikke sælger. Men kender ingen fagmænd og har aldrig hørt om nogle fagmænd der arbejder i nogen som helst form for butik. Jeg har kun hørt om sælgere. Der er to typer sælgere, der sælgere der sælger og der er sælgere der vejleder.

Oprindeligt skrevet af kasper bille kasper bille skrev:

Hvis du selv har været i branchen så forstår jeg slet ikke hvorfor du stiller det spørgsmål.

Det er da fuldstændig lige meget hvilken branche jeg har været i. Så vil jeg ikke betale overpris for de varer jeg køber. Man må desværre være have nogen form for økonomisk sans, hvis man regner med at man får et bedre produkt ved at købe det i en butik frem for en anden, bare fordi du giver mere for det. Du tager jo heller ikke Føtex for at købe 1L økologisk letmælk fra arla til 10kr, hvis du ved at du kan få den til 5kr i fakta der ligger lige ved siden af?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:04
Hvor meget vejledning skal du bruge for at købe en liter letmælk? Og bruger du Føtex' ekspertise indenfor økologi inden du går over i Fakta og køber til den halve pris?

Eksemplet viser intet om hvor vigtigt det er at få den rigtige vejledning inden man smider 10-20k for et TV, der forhåbentlig holder længere end en liter letmælk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvor meget vejledning skal du bruge for at købe en liter letmælk? Og bruger du Føtex' ekspertise indenfor økologi inden du går over i Fakta og køber til den halve pris?

Eksemplet viser intet om hvor vigtigt det er at få den rigtige vejledning inden man smider 10-20k for et TV, der forhåbentlig holder længere end en liter letmælk

Enig.
Men jeg tror du skal tage eksemplet, som et eksempel på, hvordan vi mennesker/forbrugere helt generelt handler, når vi handler noget. Uanset om det er dagligvare eller elektronik, når vi altså er prisbevidste.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 15:19
Der skal man så lige differenciere om det er dagligvarer eller "varige forbrugsgoder" man skal købe. Forbrugsgoderne bliver nok lige lidt mere varige, hvis man får det rigtige første gang. Og her er det vigtigt at få den rigtige information om formater, kompressions standarder osv. Det ER en jungle at vælge TV i dag
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:11
skifter lige tråd 

Redigeret af bentpetersson - 03-December-2015 kl. 16:12
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2015 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Der skal man så lige differenciere om det er dagligvarer eller "varige forbrugsgoder" man skal købe. Forbrugsgoderne bliver nok lige lidt mere varige, hvis man får det rigtige første gang. Og her er det vigtigt at få den rigtige information om formater, kompressions standarder osv. Det ER en jungle at vælge TV i dag

Først og fremmest skal vi lige blive enige om at kategorisere produkterne generelt. (hint - emnet).

Der findes dårlige, mindre dårlige og gode produkter.
Og så findes der fejlbehæftede produkter. Enten fejl fra købsdatoen eller fejl der opstår inde for en nævneværdig tid (2 år = reklamationsretten).

Den første kategori - Det er den man kan råde og vejlede omkring. 
Den anden er straks værre. For du kan i realiteten godt have et godt produkt, der fejler. Tit vurderes det alt efter hvor hurtigt det fejler og på hvilken måde, samt i hvilken størrelsesorden.

Der er mange der kategorisere fejlbehæftede produkter som værende dårlige produkter. Det er de også. Men hvis man holder begrebet dårlig ude, så har man en helt særlig kategori, fejlbehæftede. Og så kan man arbejde med det. Det andet mudre begreber, hvor du kan synes noget er dårligt, mens jeg synes det er mindre dårligt osv.. Det kan ingen rigtig bruge til noget. Men en konstant og konkret som fejlbehæftede, det kan alle bruge til noget.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2015 kl. 13:11

mere om samme sag på Juraemner:

Returnering af TV

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143349&PID=1448487#1448487

Redigeret af bentpetersson - 11-December-2015 kl. 13:15
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu