recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Guitar - hvor at søge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Guitar - hvor at søge

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3781
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Guitar - hvor at søge
    Sendt: 13-Januar-2016 kl. 16:07
Jeg ved ikke helt hvor jeg skal spørge på følgende og min viden er ganske begrænset, så jeg håber der kunne være en enkelt eller flere med viden om brugt marked på guitarer.

Jeg købte for godt 15 år siden en spansk guitar, som desværre afgik ved døden.
For ca 8 år siden købte jeg så en western guitar og fik endelig gang i lidt akkord og finger spil. Desværre har den bare fået lov at stå og er blevet noget skæv i halsen.
Jeg har en par hårde strenge på den nu, som nærmest tangere osteklinger.
Rundt omkring har jeg så stødt på andre western guitars eller spanske guitarer med metal strenge, som var langt mindre anstrengende at spille på.

Sagen er den at jeg nu tænker at tiden er ved at være moden til en guitar der kan flytte mit spil.
(eller genopdage nysgerrigheden) Med den seneste western har det simpelthen været for anstrengende at spille.
SÅ hvad er det jeg søger når jeg søger en guitar med lækre strenge og hvor strengene ikke er så langt væk fra båndene, at man nærmest kan have en finger under, nede ved bunden af halsen?

Jeg tænker brugt er godt at gå efter. Hvad er markedet til 3000kr? 
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 07:46
Hejsa
Det du søger efter er en guitar der er godt og solidt bygget. Hvis strengene trækker halsen ud fra kroppen af guitaren, så er det bestemt ikke en særlig solid og stabil guitar du har fat i.
Markedet for guitarer til 3000,- kr. findes da men du skal nok væbne dig med tålmodighed, hvis du gerne vil have kvalitet der holder i rigtigt mange år.
Har selv 2 stk. håndbyggede guitarer fra starten af 70,erne og de er stadigvæk i super form og en fryd at spille på. Prisen for disse er nok i overkanten af hvad du vil ofre, men der findes mange gode guitarer derude til en noget lavere pris f.eks: http://www.dba.dk/western-fender-kingman-asc/id-1021289384/ eller http://www.dba.dk/western-andet-maerke-tokai/id-1021088394/
Vigtigst af alt er dog at afprøve den først og kigge kritisk på de parametre man vægter i forhold til den måde man vil anvende den på.
God jagt!
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Status: Offline
Point: 253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Damme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 07:50
Denne her er bestemt heller ikke at kimse af http://www.dba.dk/western-epiphone-1964-texan/id-1021221526/


Redigeret af Damme - 14-Januar-2016 kl. 07:53
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2016 kl. 09:59
Har du prøvet at kigge hos Thomann?
De har et ganske stort udvalg og har 30 dages fuld returret:


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu