recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af medieafspiller? G-box?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af medieafspiller? G-box?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Valg af medieafspiller? G-box?
    Sendt: 26-Januar-2016 kl. 19:21
Hejsa!

Jeg er på udkig efter en ny medieafspiller, men har virkelig svært ved at overskue mulighederne. Mange modeller findes ligeledes ikke ved danske forhandlere. Jeg er blevet lidt forelsket i kodi, så det kunne være fedt at finde en med dette! Jeg håber at kunne blive lidt klogere via jeres erfaringer :-)

Pt har jeg en wd tv live som jeg egentlig er fint tilfreds med. Den er dog ekstremt langsom ti lat registrere input fra fjernbetjeningen samtidig med at den ofte kommer op med en "out of memory" error, hvorefter boksen kræver genstart. Jeg tænker derfor på at prøve noget nyt!

For overblikkets skyld lister jeg lige mine krav til en eventuel ny afspiller op i punktform:
- Skal kunne afspille videofiler fra min bærbar og NAS via netværk
- Der skal være USB indgang i den for at muliggøre tilslutning af en ekstern harddisk.
- Der skal være kodi derpå
- Den skal registrere input fra fjernbetjeningen hurtigt
- Der skal være en fjernbetjening :P (og ikke mus/keyboard)
- Den skal kunne afspille 3d, Dts og .mkv filer
- Pris på omkring 1000 kr - gerne mindre. 

Jeg har kigget på en pi2, men tror mere jeg er til en android boks med fjernbetjening og præinstallere kodi. Det jeg pt hælder mest til er derfor en matricom G-box til omkring 1000 kr fra england. Nogle der har denne og kan sige noget om den? http://cordcuttersnews.com/review-matricom-g-box-q-quadocto-core-xbmckodi-android-tv-box/
Til top
Bravooskar Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 8
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravooskar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 19:54
Vil dog sige, at jeg har en Raspberry pi 2 med OSMC (kodi tunet og med et andet skin) og jeg er super tilfreds. Bruger fjernsynets fjernbetjening og Yatse til min tablet som super fjernbetjening.
I henhold til dine krav, så opfylder den allesammen :-)
Til top
onoffon Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-April-2011
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér onoffon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2016 kl. 20:09
Jeg er slet heller ikke afvisende overfor en pi. Det negative, for mig, har dog være den manglende fjernbetjening. Men hvis det er muligt at bruge ipad'en som app er det jo straks noget andet!

Hvordan håndterer den 1080p afspilning? Har læst lidt om den har lidt problemet med lag nogle gange - men det var måske den første pi? 

Og hvordan med kodi - kører det flydende? Ingen delay osv?

Afspiller du lokale filer over netværk fra din computer eller NAS? eller hvordan bruger du din pi? 

Med hensyn til tænd/sluk knap har jeg forstået at en pi ikke er udstyret med sådan en. Er det noget der skaber problemer på nogen måde? Tænker at det er en lille computer og der vel ikke er optimalt bare at afbryde strømmen pludseligt? Eller hvordan håndteres dette?

Håber ikke det var for mange spørgsmål :) 


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu