recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Internet, manglende tilgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Internet, manglende tilgang

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Shanix Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Februar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Shanix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 11:08
ja, derfor vil jeg gerne finde noget der siger de ikke kan begrense trafikken så meget på et bredbånds produkt. så jeg kan få "normal" tilgang uden at skulle betale 60 kr mere om mnd.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 11:14

Du kan så få via Telefonnettet, men da du der kun kan få en lav hastighed er det jo ikke nogen god løsning. Er der mulighed for Fiber hos dig.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Shanix Shanix skrev:

hmm, tro altså vi har egen IP per bruger..

betaler 249 for 50/50..
alternativet er ADSL fra for eksempel TDC, de lover kun 10/1 på min adresse


Til den pris forstår jeg det bedre. Betal de 60kr og få hele produktet.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af Shanix Shanix skrev:

hmm, tro altså vi har egen IP per bruger..

betaler 249 for 50/50..
alternativet er ADSL fra for eksempel TDC, de lover kun 10/1 på min adresse


Tjek om yderside adressen du ser på din router/modem er den samme som du ser på myip.dk.

Hvis det er to forskellgie så er du offer for dobbelt nat 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 11:36
Betal nu bare de 60 kroner ekstra

Du kan også vælge at få en TDC linje, en 40/10 koster "kun" 289/måned hos dem..... Det er dyrere og langsommere end det du har nu - og har også lukket for visse porte!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 11:44

Nu er det jo undersøgt hvad der kan leveres via Telenettet, og det er kun 10/1, stort set ubrugeligt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2016 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Shanix Shanix skrev:

ja, derfor vil jeg gerne finde noget der siger de ikke kan begrense trafikken så meget på et bredbånds produkt. så jeg kan få "normal" tilgang ....


Der er intet der hedder normal adgang, der er  intet krav til, at du skal leveres nogen form for bredbånd *

Du er en deltager i den frie konkurrence på bredbåndsmarkedet. Du  har den markedsopgave at finde det bedste produkt til dine opgaver  til den bedste pris.
Det kan fint være, at du slet ikke vil købe noget og så er det også OK for os andre borgere.

Omvendt er leverandører af bredbånd frit stille mht. til, at levere det de kan på din adresse, og til den pris** de ønsker at sælge til.
Det kan være de ikke kan eller ikke vil levere, og så er det også OK.

Leverandørerne er deltagere i den frie konkurrence på bredbåndsmarkedet, der skal prøve at finde en pris, som  du og i det mindste nok andre vil betale, og som kom dække omkostningerne og lidt overskud.

Du må aflægge den 'pysse-nysse, jeg er en stakkels, hjælp mig samfund'  holdning og blive et normalt voksent menneske, der deltage på normal vis i et åbent samfund inkl normal kundeadfærd.

Lars  Smile

*  Der er endnu et krav om at TDC skal levere en fastnet telefon/ISDN forbindelse, men det har du jo allerede mulighed for.  Bor du i et af 207 postnumre, skal TDC sække 99.8% af alle boliger, sommerboliger og firmaer med 10Mbit 4G udendørs (evt. 3G)

** TDC er pålagt nogle maksimale engros priser på xDSL og på internet over kabel-tv, men ikke nogen leveringspligt til private.  
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 07:56
Du har to muligheder.

Betal 60 kr. mere og få adgang udefra.

Skift til en anden udbyder, der kan levere det ønskede.

Valget er dit.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu